Руският пилот на Рено Виталий Петров призна, че му бъде изключително трудно да повтори своето постижение от състезанието за Голямата награда на Австралия. В Мелбърн Виталий се качи за първи път в своята кариера на подуима, завършвайки на трета позиция зад победителя Себастиян Фетел и пилотът на МакЛарън Люис Хамилтън.
През този уикенд на пистата "Сепанг" в Малайзия предстои и втория за годината старт от Формула 1, където Петров и неговия тим със сигурност ще се опитат да се преборят отново с пилотите на Ред Бул, МакЛарън, Ферари и Мерцедес. В Мелбърн той съумя да завърши пред Алонсо и Бътън, но и според самия него в Малайзия всичко ще бъде различно.
26-годишният пилот призна, че двете трасета са много различни – дългите прави, високите температури и повишената влажност на въздуха правят "Сепанг" съвсем различно трасе.
"Не знаем какво да очакваме – "Албърт Парк" в Мелбърн е улично трасе, докато в Малайзия не е така. Да говорим отново за подуим звучи не особено реалистично: Ред Бул, МакЛарън и Ферари са изключително бързи. Надявам се да се подготвим добре тактически и все пак да се опитаме да ги изпреварим", заяви Виталий Петров и подчерта, че и пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Михаел Шумахер също не бива да бъдат отписвани.
"Не трябва да пропускаме и потенциала на Мерцедес. Те може би не започнаха по най-добрия начин годината, но е много трудно да се каже какво ще се случва за напред и къде точно ще се намира Рено с оглед конкурентите", допълни той.
Руснакът потвърди, че в Мелбърн е рискувал доста в квалификациите, като не очаква да има особена възможност да повтори постижението си на "Сепанг". Освен това той се изказа критично и по адрес на правилото, че пилотите могат да използват своите системи за регулиране на ъгъла на атака на задното крило във всеки един момент от квалификациите. Според него това може да доведе до още случки, подобни на инцидента с Андриан Сутил, който се завъртя доста сериозно в съботния ден на "Албърт Парк".
"На "Сепанг" е много по-опасно да се използва задното крило за постигането на по-добри времена. Завои 5 и 12 са много бързи. Тази конфигурация на пистата кара пилотите да си мислят, че могат да използват тази система по време на квалификациите, но един подобен ход може да доведе до непредсказуеми последици. Не виждам защо се позволява използването на задното крило по време на квалификация. Просто няма смисъл.”
"Когато не правя грешки и се чувствам в колата и по време на работата с инженерите, позицията ми няма толкова голямо значение. Те винаги са ме слушали и са ми помагали много", подчерта Петров.
Въпреки това обаче руснакът не скри, че в родната му страна постижението му е предизвикало истински фурор. Бащата на пилота не е успял да се откъсне от телефона, а националната телевизия постоянно е излъчвала всякакви материали свързани с Виталий. Самият той призна, че е останал изключително щастлив от топлите думи на своите шефове в Рено, но все още очаква поздрав от министър-председателя на Русия Владимир Путин.