"Няма никакъв смисъл в критиките към Шумахер", заяви световният шампион от 1997-ма година Жак Вилньов, цитиран от бразилския вестник O Estado de Sao Paulo. Причините за изказването на легендарния пилот на Уилямс от последното десетилетие на миналия век са зачестилите упреци към Шуми, който напоследък се представя по-зле от съотборника си в Мерцедес Нико Розберг.
Точно преди 14 години младият Шумахер се състезаваше в своята трета година във Ферари и основния му конкурент за титлата беше именно канадеца Жак Вилньов, който караше болида на доминиращия тим на Уилямс. Вилньов водеше в шампионата в началото на сезона, но след серия от пет победи на германеца той се изкачи на първото място във временното класиране. В последното Гран при за сезона в Херес Шуми имаше преднина от една точка пред големия си опонент и в последствие борбата между двамата за титлата се превърна в една от най-емблематичните в историята на спорта.
Към края на въпросната надпревара в болида на Шумахер се появи фатално изтичане на охлаждащата течност, което застраши завършването на състезанието за пилота на Ферари, който беше на първо място малко преди финала. Немецът осъзна, че няма да може да се справи с атаката на Вилньов и опита да предизвика инцидент, но маневрата му доведе единствено до излизане от пистата и отпадане от Гран при-то. В последствие състезателят на Уилямс спечели титлата, а за неспортсменското си поведение Шумахер бе дисквалифициран от подреждането в шампионата.
"Той беше с една десета по-бърз от Рубенс (Барикело) и Еди (Ървайн) във Ферари и сега е с една десета по-бавен от Нико, което не е голяма промяна", продължи Вилньов. "Критиките към него са вредни за спорта и за младите пилоти. По-добре е да се каже, че е много добър, но въпреки това го побеждават, отколкото, че се представя зле."
"За един пилот винаги е възможно да изпитва проблеми в един или два сезона."
Вилньов отново подкрепи предишното си мнение, че въвеждането на подвижно задно крило и различните гуми са направили състезанията по-безинтересни, защото интригата е въведена изкуствено и е продиктувана от механиката, а не от качествата на пилотите.
"Баща ми (легендарният Жил Вилньов) удържа атаките на четирима души през 1981-ва година на пистата в Ярама и всички помнят това състезание като най-вълнуващото в историята", завърши Жак.