Отборният директор на Мерцедес Рос Браун се опасява, че решението на ФИА да забрани обдухващите дифузьори през 2012-та година може да не доведе до желания ефект - а именно преставането да се използват газовете за по-голямо сцепление в задната част на болидите.
Опитният специалист, който работеше във Ферари в златните години на Скудерията, смята, че някои отбори все пак ще опитат да заобикалят правилника и ще намерят начин да използват обдухването, за да натрупат преднина пред конкуренцията.
Техническите директори на отборите от Формула 1 ще обсъдят детайлно забраната за използването на потока газ през вертикалните тръби тази седмица.
"Не мисля, че със стопроцентова сигурност е решен проблема, така че сигурно ще направим още една среща", каза Браун. "Мисля, че всички ние се стремим да елиминираме възможностите за заобикаляне на това ново правило. Но винаги може някой да излезе със схема."
"Стигаме до етап, на който всички се опитват да се разберат за някакви граници в правилника, които ще са разумни. Ако някой инженер се появи с добра идея, разбира се, че ще я обсъдим. Трудното е да накараме отборите да се съобразят с правилата и да работят, за да спечелят въпреки тях, а не да им се противят."
"Не мога да кажа, че няма да има някаква иновативна стратегия да се използва обдухването, независимо от новите регулации. Все пак, когато си научил нещо, не можеш просто да го забравиш."
"Силата на представянето идва от обдухването и отборите знаят как да използват тази енергия, а също и как да я комбинират с правилно картиране на двигателите, за да постигнат добри резултати", завърши Браун.
Въпросът е особено важен за Мерцедес, защото в техният болид въздухът се насочва през процеп в задната част на предното крило и по този начин се разпределя към пода на колата.