Себастиан Фетел с шеста победа за сезона

Германският пилот не остави шансове на конкурентите си и в Гран при на Европа

по статията работи: Мариян Найденов | 26.06.2011 | 17:30

Себастиан Фетел постигна шеста победа за сезона във Формула 1, след като бе недостижим и в Гран при на Европа. Втори на пистата във Валенсия се класира Фернандо Алонсо, за когото това бе отлично постижение, предвид конкуренцията на другия пилот на Ред Бул Марк Уебър. Именно при третото и последното си спиране в бокса австралийският състезател на "червените бикове" се върна на пистата зад Алонсо и трафикът му попречи да го притисне. Няколко рунда преди края на надпреварата Уебър имаше проблеми със скоростната кутия и поради тях трябваше да се примири с третото място.

Четвърти се класира Люис Хамилтън, който почти през цялото време не успяваше да се грижи за гумите си и допускаше пределно високо нагряване на задните.  Пети финишира Фелипе Маса, провален от механиците си при втория питстоп, когато гайка на лявата задна гума коства прекалено много време на бразилеца.

Шесто място за победителя от миналото Гран При - Дженсън Бътън, който не можеше да използва КЕРС в почти цялата втора част на състезанието. Седми остана Нико Розберг, който се пребори с Хайме Алгерсуари за позицията. Девети завърши пилотът на Форс Индия Адриан Сутил, а последното място в зоната на точките бе за Ник Хайдфелд.

Голямото разочарование дойде за пилотите на Рено и Мерцедес Виталий Петров и Михаел Шумахер, които завършиха съответно 15-ти и 17-ти, като седемкратният шампион счупи предното си стъкло в началото на Гран При-то.

Алгерсуари финишира 8-ми, въпреки че започна от 18-та позиция, което е сериозен успех за Торо Росо. Серхио Перес от Заубер пък направи само едно спиране в бокса и спечели 5 места в хода на надпреварата, завършвайки 11-ти.

Пилотите на Ред Бул стартираха перфектно състезанието, като този път не бяха притеснявани от МакЛарън. Фернандо Алонсо и Фелипе Маса се възползваха от ужасното тръгване на Люис Хамилтън и го задминаха дружно. В един момент бразилският пилот на Ферари бе пред съотборника си, но на втория завой двукратният световен шампион си върна третото място. Дженсън Бътън също имаше трудности в началото на Гран При-то, но в шестата обиколка съумя без проблеми да задмине Нико Розберг, който изглеждаше като пешеходец на пистата в този момент.

Всички фаворити за челните места стартираха с меките гуми на Пирели, които се очакваше да издържат около 15 обиколки, така че борбата в тези мигове се състоеше в това кой най-дълго ще успее да се задържи на трасето, преди да влезе в бокса.

Първи спиране направи Ник Хайдфелд в 12-ата обиколка, Хамилтън и Розберг го направиха рунд по-късно, а Уебър - също като тях - избра меките гуми. Изборът на четиримата да влязат в този момент подсказа, че ще използват стратегия с три спирания. В 15-ата обиколка пък Фетел и Алонсо също минаха през питлейна за нови меки гуми - малко по-късното им минаване през бокса индикира, че те най-вероятно щяха да разчитат на две спирания, както и Маса, който спря в 16-ата.

Шумахер имаше инцидент с автомобил на Рено, заради който трябваше да смени изцяло предното си крило.

След първата въртележка в бокса големият губещ се оказа Маса, който бе изпреварен от Хамилтън, но намекна за стратегия с перспектива, след като последен от лидерите мина през питлейна.

В 21-ата обиколка зрителите във Валенсия ликуваха, защото Алонсо се възползва по най-добрия начин от проблемите на Уебър с прекаленото загряване на задните гуми и го задмина безкомпромисно. Испанецът бе стопил и 1 секунда от изоставането си на второ място от лидера Фетел за само четири обиколки и вече изоставаше с около 3 секунди.

В 25-ата обиколка Хамилтън от пета позиция влезе за втори път в бокса, като малко преди това получи указания да издържи по-дълго с новия си стинт. Пет рунда по-късно се оказа, че задните му гуми се загряват прекалено много, но самият британец чистосърдечно призна, че няма как да се движи по-бавно и да се грижи за тях повече.

Уебър надхитри Алонсо при своята смяна на гуми и спря в бокса обиколка по-рано, което му спечели втората позиция, докато испанецът остана трети.

В 33-ата обиколка Фелипе Маса също спря в бокса на Ферари, но имаше проблеми с гайката и пистолета на задната си лява гума, което му коства ценно време, но все пак излезе на пистата пети преди Бътън, който имаше проблеми с КЕРС. Бразилският пилот чу по радиото си, че се движи със секунда по-бързо от четвъртия Хамилтън, за когото остана повече време да направи спиране, след като Маса имаше проблеми при смяната си.

В по-късен етап от състезанието стана повече от очевидно, че световният шампион от 2008-ма година не успява да се мери с темпото на бразилския пилот на Ферари, който топеше аванса му много бързо.

Междувременно Нико Розберг успя да изпревари Хайме Алгерсуари за седмото място, като пилотът на Торо Росо единствен съумя да издържи на трасето с две спирания.

В 43-ата обиколка започна последното спиране в бокса за състезателите в челото - заради по-високата температура на пистата гумите се износваха много повече от очакваното и стратегия с два питстопа се оказа невъзможна.

Алонсо направи първи своето трето спиране - преди Себастиан Фетел, и излезе точно пред Уебър на пистата. Тактиката на Ферари проработи, защото австралиецът трябваше да изпреварва Алонсо на пистата, ако искаше да си извоюва втора позиция. Трафикът обаче сериозно се отрази на способностите на Уебър да притисне испанеца и той не успя да активира своя DRS.

Фетел влезе в бокса в 48-ата обиколка и се върна на първо място на почти 10 секунди от Алонсо. Състезателят на Ферари бе облагодетелстван от трафика при минаването пред Уебър след своя питстоп, но същите тези коли пред него му попречиха да създаде напрежение за лидера Фетел.

Хамилтън се озова на четвърто място след последния си стоп - пред Маса и съотборника си Бътън, което щеше да е лека утеха за МакЛарън, но като цяло състезанието за тях никак не бе успешно.

Уебър имаше проблеми със скоростната кутия в заключителните обиколки и дори завършването му на Гран При-то бе поставено под въпрос. Все пак без проблеми австралиецът докара болида си до стартфиналната права и се качи на подиума.

Големият победител за деня обаче се оказа Хайме Алгерсуари, който стартира от 18-то място, но финишира 8-ми.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 Алекс Г. 27.06.2011 | 10:55
Момчета, Фетел с всяко изминало състезание се превръща във все по-добър и по-добър пилот. Знае много добре какво иска и не е онова хлапе, което се радваше като лудо, когато спечели първата си победа на Монца през 2008 година.
4 Георги Петров 27.06.2011 | 10:53
Много ми става интересно, когато някой производител на коли има заводски отбор, произвежда си двигатели и в един момент един отбор решава да купува агрегатите от него, а той просто да си прави колата. Ред Бул е отбор, който натири носовете на всички през миналия сезон и продължава да го прави и през този. Как да не уважавам такива отбори!
3 Петър Стоянов 27.06.2011 | 10:44
И сега какво излиза, че борбата тази години във Формула 1, ще бъде за второто място, както при пилотите, така и при инструкторите. Не виждам какво ще се случи по-нататък интересно, че Себастиан Фетел, да отстъпи първото място в класирането на някой друг. Личи си, че Марк Уебър е по-слаб като пилот, то и като не си направиш правилните настройки - няма как да се получат нещата.
2 Borislav Bonev 27.06.2011 | 10:39
Иване, как да не се съглася с теб! Като сложиш това, че на Фетел му викат "Бебето Шумахер", представете си какво може да се очаква от него след година, две. При все, че "Ред Бул" са с двигател на Рено - не е кой знае какво, но самият отбор израстна от към аеродинамика, и именно благодарение на нея, "Ред Бул" буквално творят!
1 Иван Цветков 27.06.2011 | 08:40
Голяма скука стана формулата напоследък! Започва да ми прилича на силните години когато доминираше Шумахер и беше почти същото-постоянни победи за един и същ пилот. Ако продължава така шампионата до 2-3 кръга ще се реши шампионата и до края ще е тъпотия.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:15 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:10 История.bg /п/
  • 04:10 Арт детектив /п/
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Книга на книгите 2 анимационен...
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • Сега "Спирала" - сериал, с.3, еп.9
  • 01:45 "Приятели" - сериал
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Частни детективи" - сериал, сезон 2
  • 01:00 "Черният списък" - сериал, сезон 7
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.