Звукът на автомобилите във Формула 1 тази година разочарова милионите фенове, защото е по-нисък, по-слаб и наподобява този от косачка за трева.
Екипът на Мерцедес изпробва за първи път на пистата "Каталуния" експерименталната си "мегафонова" изпускателна система, с чиято помощ звукът от двигателя би трябвало да бъде по-силен.
Основната цел на новата система е да направи болида по-шумен и съответно по-привлекателен за зрителите, които още не могат да преживеят огромната разлика в звука на новите турбо-двигатели и 8-цилиндровите от предишните години.
Въпросната изпускателна система е с разширен отвор и прилича на тръба, както стана ясно за първи път от снимка, публикувата в профила на екипа в социалната мрежа Туитър. На днешния ден от тестовете в Барселона Нико Розберг първи се качи в колата с новата система.
Ако тя проработи и в действителност спомогне за повишаването на шума, може да стане задължителна за всички отбори още през този сезон, стига екипите да се съгласят единодушно да я приложат и върху своите болиди.
Въпреки че Мерцедес изработи прототипния ауспух, представители и на другите два производителя (Ферари и Рено) на двигатели за Формула 1 са присъствали по време на работния процес и на експеримента.
Изпълнителният директор на Рено за Ф1 Роб Уайт подчерта, че компанията с удоволствие ще приложи системата към своите двигатели, стига тя да няма никакво негативно влияние върху представянето на болида.