84% от собствениците на iPhone са лоялни към марката

Успехът на Apple се дължи както на качествата му, така и на умелия маркетинг

по статията работи: Георги Георгиев | 25.11.2011 | 16:21

Когато става въпрос за лоялност на пазара на смартфони, изглежда, че Apple e отново доста пред конкурентите си. Резултатите от проучване на изследователската компания GfK показват, че 84% от притежателите на iPhone биха избрали нова версия на смартфона на Apple, когато тръгнат да сменят телефона си, информира Digital Trends.

За сравнение - при потребителите на телефони с Аndroid, този процент е 60, а сред собствениците на Blackberry - той e спаднал до 48%. Една от основните причини за спадналото доверие към Blackberry е техническият срив от миналия месец, който остави потребителите на RIM, без възможност да изпращат текстови съобщения и имейли.

Като цяло изследването на GfK показва, че 64% от потребителите възнамеряват да запазят лоялността си към марката на притежавания от тях смартфон като тенденцията е, че става все по-трудно за конкуренцията да спечели доверието им.

Разбира се, винаги съществува възможността някой от играчите да пусне нов хитов продукт, (какъвто беше iPhone при появата си през 2007 г.) и така да изложи на риск позициите на останалите производители.

За мнозина успехът на Apple се дължи на "умния" маркетинг, който окуражава потребителите да градят емоционална връзки със своите продукти. Несъмнено успехът на iPhone се дължи и на неговите характеристики.

Макар че не е първият смартфон на пазара, за мнозина iPhone бе първият наистина "умен" телефон.

Всяка компания обаче много ясно осъзнава, че не може да лежи върху лаврите си, когато става въпрос за лоялността на клиентите. Тя постоянно трябва да бъде печелена и всеки провал кара потребителите да гледат в друга посока (като ясно го доказа случаят с RIM).

За своето изследване GfK са интервюирали близо 4500 потребители от големите западноевропейски държави, Бразилия, САЩ и Япония.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


9 zeyfod Beeblebrox 26.11.2011 | 02:13
http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg&feature=watch_response_rev Това е нещо което може да те накара да се замислиш. Поне се надявам :D Ясно ми е, че ако съм наринал една кофа пари за нещо, които не мога да си позволя, няма да ми е лесно да кажа, че си е един най-обикновен телефон. Единствено, което го прави необикновен е страхотния маркетингов отдел. Колко от вас биха си позволили да ги видят с тригодишен базов модел телефон и няма да се стърпят да обяснят, защо е така и че е само за малко? :D
8 zeyfod Beeblebrox 26.11.2011 | 01:57
Ябълката е лоялна към клиентите? Това нещо не го разбрах. Наистина ли вярвате, че лягат и стават с нещо друго освен мисълта как да ви накарат да платите екстра цена? Те са едни такива добри, а не като останалите лоши дето само кинти искат... ;)
7 zeyfod Beeblebrox 26.11.2011 | 01:56
Това което ябълката "дава" е висок социален статус... умирам си как небрежно се подхвърлят телефоните по масите... И се казва "скромно" за нас по простите "А, Айфон е, ама е малко стар модел..." или още по-"скромно" "Последния..." :) Все пак си спомням, че клиентите не го държаха правилно и затова си губеше сигнала... качеството наистина е от най-високо ниво :Д
6 Draga Mateeva 25.11.2011 | 17:15
Е, сега безспорни лидери на пазара са Apple, но не се знае кога и кой ще излезе с иновационна технология и всички ще се юрнат да я търсят и купуват. Дано не е скоро, че тъкмо си купих таблет, на който дълго мисля да се радвам.
5 Златка Стоева 25.11.2011 | 17:12
И преди имаше смартфони, но появата на iPhone промени дефиницията из основи. Сега пазарът за технологии може да е силно конкурентен, но всички знаем кои бяха първите, които показаха какво е iPod, iPhone , iPad и iTunes. Каквото не е Apple , е чиста имитация, независимо колко полезни функции и мощни параметри предлага.
4 Стамена Георгиева Георгиева 25.11.2011 | 17:09
Когато лъжеш клиентите си не можеш да очакваш нищо добро. След като Apple е на това ниво и продава толкова много, значи потребителите ѝ имат доверие, защото е лоялна. Ако много повече компании правеха като тях, а именно на първо място да е клиента, щяха да се радват на слава като тяхната.
3 Цвете Жекова 25.11.2011 | 17:08
Каквото и да се говори всичко най-добро е с марката Apple. Android се нареждат неотлъчно до тях, но колкото и да сe опитват не могат да дадат на хората онова което Apple правят, а то е качество от най-високо ниво.
2 Илиян Илиев 25.11.2011 | 16:45
В този бизнес всичко се променя за минути дето се казва, така че тези 84% могат да се стопят много бързо!
1 Алекс Г. 25.11.2011 | 16:26
Това означава, че има голямо задоволство в клиентите на марката. 84 % всъщност е много добро постижение, защото в днешно време винаги ще се намерят хора, които да са вечно недоволни и да не могат да оценят добре това, което притежават.

ТВ програма

Кино

  • Сега Вечната музика
  • 15:00 Имало едно време … предметите
  • 15:15 Магна Аура, изгубеният град детски...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • Сега "Присъда" - сериал, с.1, еп.70 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Бягство към победата 2:...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.