Kитайската компания Baidu Inc., която управлява най-известната търсачка в страната, заяви, че печалбите ѝ са се увеличили с 95 процента за последното тримесечие благодарение на ръста в трафика и големите приходи от реклама , информира АП.
Печалбите за последните три месеца до 30 юни са били 252,6 милиона долара или 72 цента за акция, заявяват представители на базираната в Пекин компания. Общите приходи пък са скочили със 78,4 процента в сравнение със същия период миналата година. Така те са достигнали 3,4 млрд. юана или 528,4 милиона долара.
От компанията заявяват, че очакват много добра финансова година, както и ръст до 79,5% на общите приходи за тримесечието юли-септември.
Най-популярната търсачка е разширила сериозно пазарния си дял, след като миналата година Google затвори местната си версия. Като причина американският интернет гигант тогава посочи, че повече не иска да се съобразява с цензурата върху мрежата, оказвана от комунистическото правителство в Китай. Google продължава да е втората по популярност търсачка в страната, макар че дялът ѝ да е спаднал от от 30,9 до 18,9 процента.
Наскоро Baidu, която бе от дълго време възприемана като копие на Google, стартира серия от инициативи, с цел да разшири привлекателността си за потребителите и да диференцира бранда си.
Миналата седмица търсачката обяви сключено споразумение с три световни звукозаписни компании, което й позволява да разпространява музиката им онлайн.
Китай притежава най-големия интернет пазар с над 485 милиона потребители.