Оказва се, че данните от Facebook могат да се използват за извеждане на тенденции в поведението на потребителите в дните точно преди (и малко след) момента, в който двама потребители на социалната мрежа започват романтична връзка. Откритието е дело на Карлос Диук, специалист по анализ на данни във Facebook.
От публикуваната графика по-долу графика разбираме, че в дните преди официалното обявяване на връзката (нулата по оста X) социалната мрежа отбелязва ръст в броя на timeline постингите, които вие и вашата бъдеща половинка си разменяте на стените.
Източник: Facebook
"Наблюдаваме скок от 1,67 поста средно на ден средно 12 дни преди началото на нова връзка и най-ниска точка от 1,53 постинга на ден 85 дни след началото ѝ. Изглежда това се дължи на факта, че двойките решават да прекарат повече време заедно, периодът на ухажване е приключил и онлайн взаимоотношенията отстъпват място на тези в реалния свят", коментира Диук, цитиран от "Бизнес инсайдър".
Въпреки, че броят на съобщенията между партньорите спада с времето то тяхното съдържание "става по-сладко и позитивно", добавя анализаторът.
До този извод Диук стига след автоматичен статистически контент анализ на множество анонимни timeline интеракции, според който думите, изразяващи позитивни емоции (като обичам, харесвам, хубав, щастлив и др.) нарастват в сравнение с броя на тези, изразяващи негативни преживявания.