Собственикът и главен изпълнителен директор на Фейсбук - Марк Зукърбърг, изложи стъпки за реформиране на правилата в интернет, заявявайки, че компаниите трябва да имат имунитет срещу отговорност, само ако прилагат най-добрите практики за премахване на вредни материали от техните платформи, предава Ройтерс.
В показанията, подготвени за изслушване пред подкомисиите по енергетиката и търговията на Камарата на представителите в четвъртък, Зукърбърг изразява благодарност за призивите за промени в раздел 230 от Закона за почтеност в комуникациите, който дава на компании като Facebook имунитет от отговорност за съдържание, публикувано от потребителите.
Facebook, заедно с Twitter и Google на Alphabet, чиито изпълнителни директори Джак Дорси и Сундар Пичай също ще свидетелстват в четвъртък, бяха подложени на обстрел от страна на демократите за дезинформация относно пандемията на коронавируса и президентските избори през 2016 и 2020 г.
"Вярваме, че Конгресът трябва да обмисли поставянето на платформите под защитата на посредническа отговорност за определени видове незаконно съдържание в зависимост от способността на компаниите да прилагат най-добрите практики за борба с разпространението на това съдържание", каза той в подготвени показания.
"Платформите не трябва да носят отговорност, ако определено съдържание избягва откриването му - това би било непрактично за платформи с милиарди публикации на ден", пише той.
"Вместо да им бъде предоставен имунитет, от платформите трябва да се изисква да докажат, че разполагат със системи за идентифициране на незаконно съдържание и премахването му", казва още мениджърът.
Коментарите са най-подробните на Зукърбърг по темата. Преди това той бе сигнализирал за готовност за промени на раздел 230, но с по-общи термини.
И демократите, и републиканците са загрижени, че Раздел 230 предоставя на големите технологични компании твърде много свобода да решат каква информация да видят американците, въпреки че партиите имат различни опасения.
Много републиканци смятат, че платформите за социални медии премахват твърде много съдържание, докато демократите считат точно обратното - че не премахват достатъчно и позволяват разпространението на вредно съдържание.
Към днешна дата тези различия попречиха на постигането на консенсус за това как да се промени раздел 230 и нито един законопроект не успя да спечели подкрепа в Капитолия. Facebook публично подкрепя интернет разпоредбите от месеци, тъй като се сблъсква със засилен контрол за предполагаеми нарушения на антитръстовото законодателство и своите практики за модериране на съдържанието.
Евън Гриър, заместник-директор на застъпническата група Fight for the Future, заяви пред Wall Street Journal, че нейната група се противопоставя на намаляването на защитата на раздел 230 защото това може да опустоши по-малките платформи и интернет стартъпи, които нямат ресурсите на технологичните гиганти.
"Разбира се, Facebook иска да види промени в раздел 230", казва Гриър. "Тъй като знаят, че това просто ще послужи за укрепване на монополната им сила и ще смаже конкуренцията от по-малки и по-децентрализирани платформи", допълва тя.
Изслушването, озаглавено "Дезинформационна нация: Ролята на социалните медии в насърчаването на екстремизъм и дезинформация", има за цел да отговори на опасенията, които демократите таят за разпространението на дезинформация по време на пандемията на коронавируса и президентските избори.
Също така е вероятно да се обсъдят начини за принуждаване на технологичните платформи да бъдат по-отговорни чрез реформиране на интернет закона. Главните изпълнителни директори на Google и Twitter също ще дадат показания по време на изслушването.
Сундар Пичай от Google ще направи предложения за реформа на закона, но за разлика от Зукърбърг няма да се застъпва за приемането на набор от най-добри практики, става ясно от неговите предварителни показания. Джак Дорси от Twitter ще изложи от своя страна стъпките, които платформата е предприела за справяне с дезинформацията.
Пичай ще заяви, че "без Раздел 230 платформите или биха префилтрирали съдържание, или изобщо не биха могли да филтрират съдържание".
Вместо това Пичай предлага решения като разработване на политики за съдържание, които са ясни и достъпни, уведомявайки хората, когато съдържанието им е премахнато, и давайки им начини да обжалват решенията за съдържанието.