Доминацията на Facebook в глобален мащаб започва да става все по-осезаема предвид многото опции, които предлага, пише в свой анализ Bloomberg.
Американската социална мрежа отдавна се превърна във феномен, но напоследък превъзходство ѝ става подтискащо за местните ѝ конкуренти. В Холандия еквивалентът на Facebook в лицето на Hyves вече има по-малко потребители, отколкото американската мрежа. Везните се преобърнаха през август тази година, когато стана ясно, че Hyves има 7,2 млн. посетители от Холандия, докато при Facebook холандските потребители са 7,7 млн. души.
Подобна е картината и с германската мрежа VZ Netzwerke (StudiVZ) – потребителите ѝ са намалели с 50%, докато германците, които ползват Facebook, са се увеличили с 43%.
В Европа, където има близо 50 различни държави, са създадени регионални социални мрежи и сайтове на отделните европейски езици. Мащабът на Facebook в глобален аспект обаче не им дава шанс да бъдат равностойни конкуренти. Решението на компанията да предложи варианти на сайта на няколко различни езика популяризира платформата в Европа. Първо бяха въведени испански, немски и френски език през 2008 г., а по-късно такива езици като руски, холандски, датски и италиански.
Към днешна дата пазарната стойност на Facebook е 68 млрд. долара, а потребителите ѝ в цял свят са 800 млн. души. Целта на компанията обаче е те да прескочат 1 млрд. до няколко години, като сега офанзивата е насочена към руския пазар. Засега там водещата мрежа е "Вконтакте".