Анализаторите от ComScore разпространиха данни за последните единадесет месеца, демонстриращи процентния дял на трите най-големи търсачки в САЩ.
Двете най-отчетливи тенденции са продължаващият спад при позициите на Yahoo и безапелационната доминация на Google.
Що се отнася до Yahoo, делът на компанията при търсачките е спаднал с цял процент само за последните два месеца – от 15,1%, до 14,1% през януари 2012 г.
Спрямо позициите на търсачката на Yahoo от август 2011 г., спадът в дела на въпросната е с над два процента.
От друга страна, Google е наваксал леката процентна загуба на пазарен дял и през януари 2012 година е едноличен водач с 66,2%.
Bing на Microsoft е на второ място в общото подреждане с 15,2%. Трябва да отбележим, че прогресът при Bing е малък, но постоянен.
И още, независимо че Bing стои и в основата на търсачката на Yahoo, Microsoft прибира всички парични постъпления от реклама при Bing, докато Yahoo получава под 90% от всички приходи, които генерира Yahoo търсачката. Тоест, лоши новини за Yahoo.
Нещо повече, сделката между Microsoft и Yahoo на практика не е променила по никакъв начин доминантната позиция на Google.
Тук трябва да допълним също, че данните на ComScore се основават единствено на потребителската активност в САЩ. Позициите на Google извън "Страната на неограничените възможности” са още по-силни.
За финал ви представяме дяловото разпределение при търсачките за последната година:
Mar-11 | Apr-11 | May-11 | Jun-11 | Jul-11 | Aug-11 | Sep-11 | Oct-11 | Nov-11 | Dec-11 | Jan-12 | |
65.7% | 65.4% | 65.5% | 65.5% | 65.1% | 64.8% | 65.3% | 65.6% | 65.4% | 65.9% | 66.2% | |
Bing | 13.9% | 14.1% | 14.1% | 14.4% | 14.4% | 14.7% | 14.7% | 14.8% | 15.0% | 15.1% | 15.2% |
Yahoo | 15.7% | 15.9% | 15.9% | 15.9% | 16.1% | 16.3% | 15.5% | 15.2% | 15.1% | 14.5% | 14.1% |