Интернет гигантът Google съобщи за сериозен ръст в печалбите си, които за последното тримесечие са достигнали до 2,79 млрд. долара. Според анализите на компанията този ръст се дължал най-вече на увеличените приходи от реклама при онлайн търсене. Благодарение на нея Google успява да надвиши и най-оптимистичните прогнози на анализаторите от Уолстрийт, информира AFP.
За периода до 30 юни печалбите на базираната в Калифорния компания са скочили с 11%, а консолидираните приходи са нараснали с цели 35% в сравнение със същия период от миналата година, достигайки сумата от 12,21 млрд. долара.
Изпълнителният директор на Google Лари Пейдж коментира, че като цяло тримесечие на Google e било много силно – с ръст в приходите от 21% на годишна база. Пейдж не пропусна се похвали и с "вълнуващите нови продукти", които компанията му е пуснала в последно време и най-вече с новия таблет Nexus 7, който по думите му е получил "страхотни отзиви".
"Това тримесечие е специално и с факта, че Motorola вече е част от семейството на Google. Ниесме развълнувани от възможностите да създаваме чудесни устройства за нашите клиенти", каза Лари Пейдж.
През месец май Google финализираха сделката по придобиване на мобилното звено на Motorola за 12,9 млрд. долара. За тази сума компанията получи и пакет от 17 хиляди патента на различни технологии, притежавани от мобилния гигант.
По данни на анализаторите от eMarketer днес Google притежава 77,9% от онлайн пазара на реклама при търсачките в САЩ. За миналата година този дял е бил малко под 75%. Според експертите за тази година един от всеки десет долара, изхарчени за реклама в САЩ, ще отиде в джоба на Google, като общият пазар се оценява на 169,5 млрд. долара.
По време на представянето на резултатите шефовете на компаниите обявиха и добри новини около социалната мрежа Google+. Броят на нейните потребители вече е достигнал до 250 милиона, което е приблизително една четвърт от броя на потребителите във Facebook.
Часове след обявените резултати акциите на Google скочиха до нива от 610,45 долара за бройка.