В опит да обърне тенденцията на спадащи продажби на смартфони, тайванският мобилен производител HTC ще насочи усилията си към пласиране на продуктите си гигантският китайски пазар.
Решението идва в момент, в който HTC продължава да губи пазарен дял за сметка на преките си конкуренти от Apple и Samsung. За да се справи с негативната тенденция, ръководството на компанията смята да увеличи екипа си от инженери в Китай, както и диферсифицира каналите за продажби на територията на комунистическия гигант. Целта е компанията да се превърне в един от двата най-големи бранда в страната до 2015 г., коментира пред Wall Street Journal ръководителят на китайското звено на HTC Рей Ям.
За първото тримесечие на 2012 г. тайванската компания е заемала девето място в Китай с пазарен дял от 2,6%. За сравнение дялът на първенеца Samsung e бил 24,9%. Три месеца по-късно целенасочената политика на HTC дава резултат – компанията успя увеличи дела си до цели 6%. Сега амбициите на ръководството ѝ са през следващите месеци 8% от продадените смартфони да носят логото на HTC.
Според наблюдатели в Китай HTC ще следва модел на продажби, подобен на тези в Европа и САЩ. Тя няма да се изкуши да тръгне по пътя на евтините смартфони, а ще предлага устройства от висок клас на цени, сравними с тези на продуктите на Samsung и Apple.
"Вярвам, че HTC разполага с всички елементи за успех... но трябва да бъдем внимателни и да правим всяка стъпка правилно. Ако направим и една грешна стъпка, след това ще ни отнеме много време, докато се възстановим", коментира Ям.