Както вече ви уведомихме, виртуалната реалност вече е публично достояние на не особено висока цена.
В този ред на мисли графичният гигант NVIDIA разпространи два софтуерни пакета за разработчици, GameWorks VR и DesignWorks VR, които би следвало да подобрят производителността с до 50 процента.
Версиите на инструментите е 1.0 и работят в комбинация с графични чипове с марката GeForce и Quadro.
Освен споменатото покачване на производителността (изключително важен елемент за адекватно пресъздаване на виртуална реалност), софтуерните пакети предоставят на разработчиците и подобряване на хардуерната съвместимост и ускоряване на 360-градусовото видео излъчване.
Предвид факта, че във виртуална реалност една машина трябва да изчислява всяка една сцена по два пъти, постигането на реалистично преживяване е сложна задача. По думите на NVIDIA завладяващата виртуална реалност изисква 7 пъти по- висока графична обработка в сравнение с традиционните 3D приложения и игри.
И двата SDK пакета разполагат с изчерпателен набор от API-та и библиотеки за разработчиците на слушалки и приложения.
GameWorks VR вече е интегриран във водещите 3D енджини. Epic Games обявиха поддръжка за GameWorks VR Multi-res Shading и VR SLI функции, които вече са част от популярния им Unreal Engine 4. Последният е напълно безплатен, а споменатите VR благини са налични от неговата 4.10 версия.
Повече за виртуалната реалност, тук.
Видео, следва: