Англо-австралийският минен концерн Rio Tinto ще използва товарни влакове с автономно управление, които да доставят добитата желязна руда до пристанищата в Западна Австралия. Те ще се движат по първата в света автоматизираната товарна железопътна мрежа на дълги разстояния, съобщава AFP.
В понеделник (20 февруари) от компанията заявиха, че ще инвестират 518 млн. долара в амбициозното начинание. Очаква се първият влак без машинист да тръгне по линиите на огромният и богат на желязна руда регион Пилбара до 2014 година, а целият проект ще бъде приключен година по-късно. Общата дължина на линиите, по които ще се движат влаковете, е 1500 километра.
От минния гигант заявиха, че автоматизацията на влаковете би подобрила ефективността и би облекчила положението с търсенето на квалифицирани кадри за машинисти, които в днешно време се откривали трудно. Днес Rio Tinto е изправена пред стабилно търсене на суровини от страна на бурно развиващите се азиатски пазари.
Съобщението обаче породи страхове сред 500-те служители, работещи по линиите в Пилбара, които се опасяват, че пускането на автономни влакове ще доведе от тяхното съкращаване. От местния профсъюз заявиха, че твърдението на Rio Tinto, че липсва квалифициран персонал е пропагандно. Те обвиниха компанията, че предприема този ход само с цел по-високи печалби.
От Rio отвърнаха, че в момента бизнесът им се разширява и нуждата от хора ще се увеличава. Те обаче ще трябва да притежават малко по-различни умения от досегашните за да управляват бъдещите автономни съоръжения, които освен влакове, ще включват товарни камиони и контролирани от разстояние минни сонди.