Три от най-големите японски производители на електроника – Sony, Toshiba и Hitachi – взеха стратегическото решение да обединят бизнесите с дисплеи в една обща компания. С този ход те се надяват да станат по-конкурентни в развитието и производството на малките и средни по размери панели – сектор, който се очаква да порасне благодарение на популярността на смартфоните и таблетите.
Трите дъщерните дружества на компаниите се съгласиха да подпишат сделка по-късно тази година и да завършат обединението си през първите няколко месеца на 2012 г, съобщиха техни представители, цитирани от АП.
Предвижда се акциите на трите дъщерни дружества ще бъдат пренасочени в една компания, наречена Japan Display, която ще води агресивна политика в проучванията и създаването на нови типове дисплеи, които ще бъдат по-тънки и с по-висока резолюция от сегашните.
В съобщение на японска медия се казва че обединените сили на трите компании ще ги превърнат в най-големия производител на малки и средни по големина екрани.
Японските електронни производители изживяват трудни времена, в които срещат силната конкуренция на продуктите на Apple, в които са вложени дисплеи, правени от южнокорейски подизпълнители като Samsung.
С този ход японските компании показват, че са решени да се завърнат в този бизнес, но са преценили, че не могат да свършат това сами. Анализите им сочат, че те е все още се намират на върха на технологичните иновации при дисплеите, но ако искат да оцелеят, ще трябва да действат бързо, тъй като конкурентите им също правят големи инвестиции в сектора.