Базираната в Токио компания временно е спряла достъпа до 93 хиляди акаунта, чиито идентификационни номера и пароли са били успешно достигнати от хакерите. Sony e изпратила имейл известия и процедури по промяна на паролите към засегнатите клиенти на мрежите на PlayStation, Sony Entertainment Network и Sony Online Entertainment services.
Представители на компанията успокоиха, че номерата на кредитните карти на разбитите акаунти не са изложени на риск. Според тях Sony e "предприела стъпки за намаляване на тази активност" и в момента разследва възможностите за неправомерно използване на акаунтите от трети лица.
Новите атаки идват в момент, когато японският технологичен гигант все още не се е възстановил след мащабния пробив в системата на PlayStation през април тази година. Тогава хакерите успяха да получат достъп до данните на повече от 100 милиона потребители на PlayStation Network, която бе изключена за месец.
От Sony разбрали за последния инцидент след като системите за сигурност засекли необичайно голям брой неуспешнни опити за влизане в акаунти, заяви говорителят на компанията Шон Йонеда. Тези опити били направени посредством въвеждане на данни за потребителите, взети от трети компании или източници на информация.
"Това, което се случи през април, бе пробив в сървърите ни", каза Йонеда. "Този път обаче става дума за взимане на чужда идентичност и опит за проникване с нея".
Успешните опити били извършени между 7 и 10 октомври. Те били насочени към акаунти на потребители от целия свят. За този период центровете за обслужване на клиенти на Sony не са отбелязали ръст в потребителските обаждания, свързани в инцидента, каза Йонеда.