Apple отказаха да се конкурират по цена с конкурентите на таблетния пазар – цената на новия им по-малък iPad е доста над тази на останалите подобни предложения.
Късно миналата вечер компанията представи iPad mini, чиито екран е едва две трети от площта на стандартния модел. Цената на устройството стартира от 329 долара за най-евтиния модел, информира AP.
Така ходът на Apple не оправда очакванията на наблюдатели, които смятаха, че Apple ще пуснат продукт, който ще се конкурира с Kindle Fire на Amazon (на цена 160 долара), Nook HD на Barnes & Noble и Nexus 7 на Google (200 долара за последните два).
Поръчки за покупка на новия iPad ще започнат да се приемат в петък (26 октомври), каза маркетинговият директор на Apple Фил Шилер по време на представянето в Сан Хосе, Калифорния.
Продажбите на моделите, разполагащи само с Wi-Fi свързаност, ще започнат на 2 ноември. По-късно компанията ще достави и таблети с достъп до LTE мрежите. Като цена новият iPad Mini се нарежда между тази на стария iPad 2 (400 долара) и на най-новият модел на iPod touch (300 долара).
За тези пари потребителите ще получат устройство със 7,9-инчов екран (20 сантиметра), което е повече от 7-инчовите екрани на конкуренцията. iPad mini e с дебелината на молив и тежи 310 грама – половината от големия iPad. Резолюцията на екрана е 1024 на 768 пиксела – колкото на iPad 2, но едва една четвърт от тази на новия iPad с неговия Retina дисплей.
Сред другите основни параметри на устройството можем да споменем двуядрен процесор A5, новият док конектор Lightning, LTE съвместимост и чип за 802.11n Wi-Fi мрежи.
"Той (iPad mini) не е просто смален iPad, става въпрос за изцяло нов дизайн", коментира Фил Шилер. Идеята за подобно устройство не бе приемана приживе от Стив Джобс, който през октомври 2010 г. заяви, че причината Apple да не създадат подобно устройство, е че компанията не гони ценовия ефект и "че не смятаме, че може да бъде създаден страхотен таблет със 7-инчов екран". Изглежда обаче че ръководството на Apple е преосмислило напълно позицията си.
Според експерти до края на годината ще бъдат продадени между 5 и 10 млн. бройки на iPad mini. От пускането на серията през април 2010 г. компанията е продала над 100 млн. бройки.