Според скорошно проучване на анализаторите от Forrester Research таблетът на Apple ще продължи да доминира на пазара поне до 2016 г. въпреки все по-силната конкуренция, съобщава Bgr.com.
Анализът показва, че след четири години iPad ще държи около 53% от глобалния пазар на таблети. Дотогава 40% от общите продажбите на мобилни устройства ще стават в развиващите се пазари, прогнозира The Financial Post в доклад, публикуван в понеделник (23 април).
Очакванията са че след пет години в света ще бъдат продавани по 375 милиона таблета годишно, което e над 6,5 пъти повече от проданите през 2011 г. 56 млн. бройки. Броят на притежателите на този тип персонални компютри пък в световен мащаб ще достигне до 760 млн. души.
Докладът на Forrester Research посочва Kindle Fire на Amazon като единствената силна алтернатива на iPad, като предложенията на компании като Google и Research In Motion няма да успеят да се превърнат в реални конкуренти на Apple.
До 2016 г. една трета от всички таблетни продажби (или 122 млн. единици) ще се използват за бизнес цели, предричат още анализаторите.