Музикалните предавания в телевизиите са се увеличили от 13,8% през 2011 г. на 17,1% през 2012 година, показват данните на Националния статистически институт за културата в България за 2012 година.
Най-голям дял от всички предавания имат художествените предавания (игрални, телевизионни и видеофилми) - 27,9%, но в сравнение с предходната година намалява с 1,5 процентни пункта.
През 2012 г. делът на информационните предавания е 7,9%, на забавните предавания - 3,6%, а на информационно-забавните - 3,5% от всички предавания.
Делът на образователните предавания е 2,9%, на детските предавания - 1,3%, а на излъчените реклами - 6,5% от всички предавания. Телевизионни оператори
През 2012 г. в страната действат 114 български регистрирани и лицензирани телевизионни оператора. Телевизиите с наземно разпръскване и тези по кабел и сателит са излъчили програми с обща продължителност 732,7 хил. часа, което е със 7,3% повече в сравнение с 2011 година.
При радиопредаванията делът на музикалните е най-голям през 2012 г. - 43,5%, и в сравнение с предходната година този дял се увеличава с 5,2%. Новините, бюлетините, коментарите, спортните новини и прогнозите за времето заемат 11,6% от всички предавания, което е с 602 часа по-малко в сравнение с 2011 година.
Наблюдава се намаление и на дела на информационно-тематичните предавания - от 13,6% през 2011 г. на 12,9 на сто през 2012 година. Относителният дял на програмите за изкуство и култура през 2012 г. е 2,3 на сто, или с 3399 часа по-малко в сравнение с 2011 година.
Същевременно намалява и делът на образователните програми - със 7,1 процента. През 2012 г. детските и младежките предавания заемат 1,2 на сто, делът на забавните предавания е 3,3 процента, на информационно-забавните - 6 на сто, а излъчените реклами заемат 3,2 процента от всички предавания.
През 2012 г. радиооператорите (87 радиоканали и радиомрежи) са излъчили 657,0 хил. часа радиопредавания, което е с 2,6 процента повече в сравнение с 2011 година.