Онлайн магазинът Store.bg е глобен с 15 740 лева от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), става ясно от съобщение на регулаторния орган.
Според проведено разследване фирмата собственик на сайта - "Сторе" ЕООД, гр. София – е нарушила член 29 от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК). Въпросният член гласи: "Забранява се всяко действие или бездействие при осъществяване на стопанска дейност, което е в противоречие с добросъвестната търговска практика и уврежда или може да увреди интересите на конкурентите".
Производството по случая е образувано по искане на традиционния търговец "Хиполенд” ООД, който е реагирал на негативна рекламна кампания, проведена от Store.bg през декември миналата година.
В излъчените рекламни послания интернет магазинът е дискредитирал традиционната търговия с детски играчки, "с цел да се изтъкнат хипотетични, но недоказани в конкретния случай предимства на онлайн търговията".
Използваното послание "Когато купувате играчка от обикновен магазин, тя може да е пипана от стотици хора и заразена с гъбички, вируси и бактерии”, насажда страх по особено чувствителна тема за всеки родител - опазване здравето на децата му, подчертават от регулаторния орган.
КЗК допълва, че фирмата "Сторе" е целяла да извлече преимущества за търговската си дейност, внушавайки, че само играчките, поръчани в електронния ѝ магазин, са нови и чисти.
Подобно поведение е некоректно спрямо останалите конкуренти, предлагащи играчки в търговската магазинна мрежа и създава възможност за увреждане на интересите им на този пазар, е становището на комисията.