Европейците още не смеят да пазаруват онлайн в друга страна от ЕС

Като цяло пазарите на дребно в общността се стабилизират

по статията работи: Деляна Петкова | 11.03.2011 | 13:41

Публикуваното днес от Европейската комисия пролетно издание на Индекса за развитие на пазарите на дребно показва значително подобряване на условията за потребителите в почти всички страни от ЕС след резкия спад през 2009 г.

Индексът обаче потвърждава задълбочаващата се разлика между вътрешната и трансграничната електронна търговия въпреки очевидния потенциал на покупките зад граница по отношение на избора и спестяването на средства.

Проучването показва още, че потребителите са много по-уверени при трансграничното пазаруване, след като са го практикували веднъж. От гледна точка на предлагането съществуват значителни пречки пред трансграничната електронна търговия, като все по-малко търговци на дребно продават извън националните граници в сравнение с 2009 г.

Различия между вътрешната и трансграничната електронна търговия

Индексът показва непрекъснато увеличаване на вътрешната електронна търговия — 36% от потребителите в ЕС са пазарували онлайн от национални търговци през 2010 година, спрямо 34% през предходната 2009 година.

Трансграничната електронна търговия продължава да отбелязва растеж с бавни темпове (9% през 2010 г., в сравнение с 8% през 2009 г.) въпреки ясно изразените ползи по отношение на спестяването на средства и избора, както се вижда в по-ранни проучвания.

Как потребителите възприемат пазаруването онлайн и какъв е опитът им в тази област

Начинът на възприемане на потребителите изглежда е голяма пречка за трансграничната електронна търговия. Сред потребителите, които не са направили трансгранична покупка от разстояние:

- 62 % се опасяват от лъжи и измами;

- 59 % посочват като причина опасения относно това, какво да се прави, ако възникнат проблеми;

- 49 % се обезсърчават от очакваните проблеми при доставките.

Тези опасения обаче са много по-малко разпространени сред потребителите, които в действителност са направили покупки зад граница (съответно - 34 %, 30 % и 20 %).

От потребителите, които вече са направили покупки зад граница, 61 % се доверяват еднакво на трансграничното и вътрешното онлайн пазаруване в сравнение със само 33 % от населението като цяло.

Индексът

Индексът за развитие на пазарите на дребно предоставя данни и предупреждава за евентуални проблеми относно функционирането на единния пазар от гледна точка на потребителите в ЕС, що се отнася до избор, цени и удовлетворение.

Данните се основават на анкети сред потребителите и търговците на дребно, както и на статистически данни, като нивата на доходите.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • Сега Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:30 "Коя е тази песен?" - музикално...
  • Сега "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не"(премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
  • 21:30 "Хавай 5-0" - сериал, сезон 10
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.