С 8,7% са се увеличили фирмите в България, които използват свой уебсайт, като това се е случило в периода 2009-2011 година, съобщава Националният статистически институт (НСИ).
През същия период увеличението на фирмите, които имат достъп до интернет, е от 3%. 9,9% пък е ръстът на предприятията, които са ползвали световната мрежа , за да получат публична информация или за да се ползват от услугите на административните структури у нас.
Интернет е най-често ползван от компании, които имат персонал от над 250 души – 99,7% от всички такива компании у нас ползват услугите на световната мрежа.
Данните за тази година сочат, че покупките и продажбите от електронна търговия в България увеличават своя дял и все повече предприятия използват интернет, за да подобрят своя бизнес и да улеснят клиентите и доставчиците си. С 3,2% са се увеличили покупките на фирмите в интернет спрямо 2010 г., докато при продажбите се наблюдава ръст от 2,2% за същия период.
Най-много поръчки за стоки и услуги са били получавани от купувачи в България и 62% от всички онлайн продажби са реализирани у нас, а останалите 38% са осъществени извън пределите на страната. Около една четвърт (24%) са поръчките от клиенти на страните-членки на ЕС.
Най-активни са големите компании с над 250 заети, които отбелязват по-висок процент на онлайн продажби и покупки, съответно 20% са осъществили онлайн покупки, а 10,7% са реализирали продажби.
В България 19,9% от работещите използват интернет на работа, като сравнително ниският брой се обяснява с голямото разделение на различните икономически сектори. В сектора на далекосъобщенията 84,1% от трудещите се използват интернет.