Половината от американските интернет потребители приемат Facebook за временна прищявка, чиято мода ще отмине. Това сочат резултатите от ново допитване, проведено от Associated Press-CNBC.
Наред с това половината от запитаните са на мнение, че исканата цена за първичното предлагане на акциите на социалната мрежа на борсата е нереално висока.
Компанията, която студентът от Харвард Марк Цукерберг създаде от нищото преди осем години, сега се подготвя да направи най-голямото първично предлагане на акции в историята на интернет. Очакванията са, че щом излезе на борсата в края на седмицата Facebook ще бъде оценена на 100 млрд. долара, което ще я направи по-скъпа от щатски гиганти като Disney, Ford и Kraft Foods.
Проучването сочи, че днес над 40% от възрастните американци влизат във Facebook поне веднъж седмично, за да споделят новини, лични наблюдения, снимки и др. В световен мащаб към момента регистрираните потребители са близо 900 млн. души.
Те са донесли индиректни приходи в компанията в размер на 3,7 млрд. долара за изминалата година, като само за първото тримесечие Facebook е спечелила над 1 млрд. долара. Тези приходи са дошли основно от реклама.
Изследването на Associated Press-CNBC показва, че едва една трета от запитаните смятат, че очакваната цена на Facebook e основателна. 58% от потенциалните инвеститорите също приемат цената на компанията за прекалено завишена, като едва трима на всеки 10 я приемат за нормална.
Скъпите акции обаче едва ли са това, което би спряло бъдещите инвеститори. Докато половината от анкетираните казват, че Facebook е добра инвестиция, 31% не споделят това мнение, а останалите се колебаят в преценката си.
Закономерно, младите възрастни са по-оптимистични за развитието на компанията, тъй като те са и по-редовните потребители на социалната мрежа – 59% от тях са на мнение, че Facebook е добра инвестиция. При по-възрастните американци (на около 65 г.), голяма част от които нямат акаунт в мрежата, този дял спада на 35%.
Сред темите, които продължават да тормозят потребителите на Facebook, въпросът за защита на личните данни в мрежата. Трима от всеки петима потребители споделят че нямат или имат малко вяра, че Facebook ще защити личните им данни. Вярващите на защитните способности на социалната мрежа са само 13%, а само 12% се чувстват сигурни за да правят покупки през сайта.