Изживяването при закупуване на нова техника в магазина е също толкова неприятно, колкото и посещението при лекаря. Това признават британските потребители над 50 години, сочи проучване на верига магазини, цитирано от в. Daily Telegraph.
Макар че над половината - 54% от британците над 50 години днес активно използват мобилен телефон всеки ден, то се оказва, че по-възрастните хора се притесняват повече от решението за закупуване на нова техника, отколкото от например, паркирането на колата в гаража или сключването на застраховки.
Двама от всеки петима по-възрастни жители на Острова признават, че стават нервни и се чувстват неудобно, когато им се налага да купуват нова хай-тек джаджа.
Изследователите установили, че най-отблъскващи за по-възрастните потребители са настъпателните тактики за продажба и неразбираемият технически жаргон, който се ползва част от персонала в магазините.
Близо половината (48%) от анкетираните британци признават, че се чувстват отчуждени от езика и техническите термини, използвани от персонала, а 43% признават, че продавачите просто не ги разбират, когато стане въпрос "за техните нужди и за това, което ще съвпадне с начина им на живот".
Близо над една четвърт от хората над 50 споделят, че изпитват натиск да вземат определено решение за покупка, а близо 60% казват, че се нуждаят съвет, който да им помогне да изберат какво да си купят. В резултат 28% от анкетираните въобще избягват конвенционалните магазини за техника и предпочитат да пазаруват онлайн.
Досадните продавачи в магазините обаче не пречат на по-възрастните хора да се интересуват и забавляват с новите технологии.
Две трети от тях споделят, че за тях е важно да бъдат в крак с новите технологии, а над половината казват, че изпитват удоволствие от това да са в крак с тях.