Как подрастващите предпочитат да общуват един с друг и да се социализират? Каква роля играят мобилните технологии в този процес и как трябва да се променят, за да отговорят на нуждите и изискванията на съвременните тийнейджъри? На тези нелесни въпроси се опитаха да отговорят специалисти от Ericsson ConsumerLab.
По време на тазгодишното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас експертите представиха резултати от проучване относно влиянието, което тази възрастова група може да окаже върху развитието на мобилните технологии.
"Поведението е динамично явление, което се променя с навлизането на хората в различни житейски периоди. С израстването си, тийнейджърите започват да използват комуникационните инструменти по начина, по който го правят възрастните. Те ще продължат да използват "своите” инструменти като писане на съобщения, Facebook и видео разговори, но в същото време ще усещат и нуждата от гласови услуги и електронна поща, докато преминават към следващия етап от живота си”, коментира Ан-Шарлот Корнблат, старши консултант в Ericsson ConsumerLab.
Проучването показва, че честата употреба на текстови съобщения и Facebook е променила динамиката на срещите при подрастващите.
Най-големите промени се наблюдават в процеса на ухажване, където целта е да поканиш другия на среща. Въпреки това тийнейджърите все още предпочитат да се срещат с потенциални романтични партньори лице в лице.
Друга важна промяна е фактът, че когато обновят статуса на обвързаност във Facebook на "обвързан с” или "необвързан”, това се възприема от приятелите като официално становище.
Писането на текстови съобщения си остава тийнейджърския избор за общуване, когато срещата на живо е невъзможна. Това е инструмент, който не нарушава обичайния им ритъм на живот. Телефонните разговори, от друга страна, се считат от подрастващите за по-подходящ начин на общуване за възрастните.
Докладът посочва, че процентното съотношение на притежаване на смартфони и обикновени мобилни телефони е почти равно при 17-годишните, докато 13-годишните имат много по-силно желание да притежават смартфон, ако вече не разполагат с такъв.
Проучването е проведено сред почти 2 000 респонденти и е представителна извадка за 20 млн. души на възраст между 13 и 17 години, покриваща цялата територия и общности на САЩ. Регистрираното поведение е сходно с наблюдаваните процеси в много други държави.