Най-новата класация, публикувана от Social Business Index, поставя щатската медийната корпорация Viacom на върха на 20-те най-популярни бранда в социалните мрежи с общ резултат от 2806 точки, съобщава complex.com.
Създателите на индекса анализират организациите по "ефективността на стратегиите и тактиките, които те прилагат, за да пробият на пазара през социалните канали".
На второ място след Viacom е друг американски гигант – Walt Disney, който е получил обща оценка 2721 точки. Третa е медийната империя на Рупърт Мърдок News Corporation, следвана от NBC Universal и Google.
Общо девет от първите десет организации, които се ориентират най-добре в социалните мрежи, са американски. Единственото изключение е британската модна корпорация Unilever, заемаща девета позиция, сочи проучването.
Всъщност, само четири от всички компании в топ 20 са разположени извън САЩ. Наред Unilever от възможностите на социалните мрежи за привличане на клиенти и правене на бизнес най-добре се възползват швейцарската Nestlé, френската L'Oreal и южнокорейската Samsung.
Компаниите в класацията са подредени, както следва:
1. National Amusements Inc. (Viacom)
2. The Walt Disney Company
3. News Corporation
4. Zynga Inc.
5. NBC Universal In.
6. Google Inc.
7. NIKE, Inc.
8. Time Warner Inc.
9. Unilever PLC
10. National Basketball Association, Inc.
11. Microsoft Corporation
12. The Coca-Cola Company
13. Nestlé S.A.
14. Kraft Foods Inc.
15. World Wrestling Entertainment, Inc.
16. L'Oreal SA
17. Discovery Communications, Inc.
18. Samsung Electronics Co., Ltd.
19. The Procter & Gamble Company
20. Electronic Arts Inc.