Популярната мобилна игра Angry Birds вече е свалена от потребители над 500 милиона пъти, циментирайки позицията си на най-бързо продаваната игра за телефони в света, съобщава Guardian.
Освен това изглежда, че хитовото заглавие няма да забави своето представяне и в близко бъдеще, като се има предвид, че за 2015 г. е предвидено излизането на негова филмова версия по кината, а компанията производител Rovio смята тепърва да развива и мащабна верига магазини с продукти, свързани с детайли от играта.
Angry Birds, в която вбесени пилета имат за цел да улучват прасета и да събарят техните крепости, е достъпна през iPhone, телефони с Android, както и на iPad на Apple и на персонални компютри с Windows. Предлагат се няколко безплатни нива като първоначален достъп, а след това "зарибеният" потребител бива подканян да си плати, за да продължи да играе.
"Това е фантастично постижение за нас и сме изключително радостни да видим, че толкова невероятно много хора харесват нашите игри", коментира Микаел Хед, изпълнителен директор на финландската компания.
Следвайки модела на развитие на Hello Kitty, създателите на Angry Birds планират все повече да се възползват от популярността на рисуваните си персонажи, като предвидените за физическа продажба продукти са плюшени играчки, дрехи, книги и др. Хубавото за Rovio е, че интерес към такива стоки с облика на ядосаните птички проявяват не само деца, а и многото поотраснали фенове, играещи на Angry Birds.
Първите стъпки на компанията в търговията на дребно с физически, а не виртуални, продукти ще бъдат направени във Финландия, а непосредствената следваща цел е китайският пазар.
Преди около два месеца пък стана ясно, че се водят преговори и с веригата Starbucks, в която скоро посетителите може да бъдат приветствани от облика на изстрелващите с ластик се във въздуха прочути пилета.