Любовта между широколентовия интернет и европейския бизнес се засилва

Увеличава се делът на фирмите в ЕС, ползващи тази услуга

по статията работи: Ивайло Ачев | 13.12.2011 | 17:55

Към януари 2011 година 95% от фирмите в ЕС имат достъп до интернет, показват данните на Евростат.

Като цяло по отношение на фиксираната интернет връзка се наблюдава малък растеж на пазара – през януари 2010 година 84% от всички фирми в ЕС са ползвали такъв тип достъп до интернет, а през януари 2011 година процентът е 87 на сто.

По отношение на широколентовия интернет обаче има впечатляващ растеж – цели 20%. Преди почти две години 27% от европейските компании са имали широколентов интернет, докато през януари 2011 година процентът е вече 47%.

Впечатляващ растеж на достъпа до широколентов интернет за бизнеса записва Естония – от 9% през януари 2010 година до 48% през януари 2011 година. След бившата съветска република по растеж се класира Германия – от 22% на 57%, Гърция – от 6% на 38% и Франция – от 28% на 60%. В България също има голямо увеличение – 9% от компаниите у нас са имали широколентов интернет през януари 2010 година, а през януари 2011 година процентът е 34 на сто.

Номер едно в ЕС при достъпа до широколентов интернет за бизнеса е Финландия – 77% от компаниите там ползват тази услуга. На второ място е Швеция с 67%, а трета е Австрия с 65%. Най-зле е Румъния – едва 15% от румънските фирми имат широколентов интернет. Веднага след Румъния са Латвия с 23% и Полша с 24%.

През януари 2011 година 69% от европейските фирми са имали собствен уебсайт. Само 17% от всички фирми в ЕС обаче са имали сайт и са предлагали възможност за заявки за закупуване на продуктите им онлайн. Най-напред по показател фирми с уебсайт е Финландия – 93%, следвана от Дания и Швеция с 89%. Отново Румъния е най-назад – само 34% от румънските фирми имат уебсайт.

В България 45% от компаниите имат уебсайт, а 11% имат хем убесайт, хем форма за резервации или търговия с продукти.

В Словакия, Литва, Финландия и Швеция над 90% от фирмите са ползвали интернет, за да получат информация от сайтове на държавната и общинската администрация. Отново Румъния е най-назад по този показател – само 47% от румънските фирми са действали като колегите си от Словакия.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Ina Georgieva 13.12.2011 | 18:28
"В България 45% от компаниите имат уеб сайт, а 11% имат хем уеб сайт, хем форма за резервации или търговия с продукти." Само толкова ли? После да не се оплакват само останалите 65%, че работата им е намаляла. Уеб сайтът за една фирма играе ролята на нейна визитка, която е много важна. Да нямаш визитка говори единствено за несериозно отношение като цяло към работата си.

ТВ програма

Кино

  • Сега Не ме оставяй тв филм /6 епизод/...
  • 00:30 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 01:00 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:35 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:30 История.bg /п/
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Книга на книгите анимационен филм/п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега bTV Новините - късна емисия
  • 23:45 "Спирала" - сериал, с.2, еп.1
  • 00:45 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 1
  • 01:00 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.