Екип от изследователи от техническия университет Суибърн е разработил иновационна система за свързване на магнезиеви елементи в автомобилните конструкции, пише physOrg.
Чрез новата лазерна система се преодоляват редица препятствия пред по-широкото използване на магнезия в автомобилостроенето до този момент.
Магнезият винаги е бил идеалният материал за автомобилната индрустрия – много лек и същевременно здрав.
Неговата податливост на галванична корозия и чупливостта му обаче са основни пречки пред превръщането му в материал на бъдещето за производителите на коли.
С изобретяването на новата лазерна система учените намират решение, което позволява на магнезия да бъде успешно прикрепен към стоманата и алуминия в автомобилните конструкции. В това отношение традиционните методи за обработка на металите се оказали неефективни.
Учените използвали лазер за точково нагряване на магнезия до температура, която прави метала по-ковък и податлив към занитване. Освен че заздравява спойката, лазерът създава стабилно антикорозионно покритие.
Откритието ще има значителна практическа стойност. По-леките каросерии с включен магнезий ще намалят разхода за гориво, което ще доведе до съкращаването на отделяните вредни емисии.
В момента се водят преговори между изследователите и големите автомобилни производителите за практическото прилагане на новата лазерна техника.