Социалните медии дават сила в ръцете на потребителите, предоставяйки на всекиго възможност да сподели публично мислите и чувствата си.
Това, от своя страна, се превърна в мощен инструмент за маркетингови кампании, тъй като на маркетолозите е добре известно, че информацията, предавана от уста на уста, се приема с най-голямо доверие.
С развитието на социалните мрежи обаче поведението на потребителите започна постепенно да се променя. Според изследване на маркетинговите компании Trendstream и Lightspeed Research хората са започнали да вярват по-малко на предложения, направени от познатите им, като все повече се доверяват на експерти.
Тенденцията е факт, въпреки че като дял доверието към информацията от приятели и познати в социални мрежи все още е най-голямо (43% в проучването за 2011 спрямо 47% от това за 2009 г.). Като втора по надеждност се възприема информацията, разпространявана в Twitter (21%).
Хората в мрежи като Facebook и Twitter са и по-склонни да споделят съдържание, създадено от специалисти.
Информацията, създадена от блогъри, е възприемана като трета по достоверност с дял от 16%.
Следват радиото и вестниците (със съответно 8 и 3 на сто), а на последно място е поставена телевизията (с 2,5 на сто).