Електронната търговия отчете един от най-впечатляващите си рекорди в понеделник тази седмица. Постижението е в САЩ, където само за ден онлайн за похарчени повече от един милиард долара, сочат данни на анализаторската компания ComScore.
Така нареченият "киберпонеделник" след Деня на благодарността в Щатите традиционно е един от най-силните дни за електронната търговия в страната. Денят е символичната връзка между този празник и празниците в края на годината.
Този път киберпонеделникът е генерирал покупки по интернет на обща стойност 1,028 млрд. долара, което е увеличение с 16% спрямо 2009 г. Ръстът се дължи повече на увеличените суми, платени от всеки отделен купувач, отколкото на растеж в броя на пазаруващите онлайн.
По данни на ComScore средната сума, която е похарчил един американски потребител за пазаруване в мрежата през този ден, е нараснала с 12 на сто на годишна база, за да достигне до 114,24 долара.
Националната търговска федерация, от своя страна, е изчислила, че купувачите са посветили една трета от разходите си през изминалия уикенд на покупки в интернет. Това също е ново рекордно ниво.
Търговците посочват, че вероятно големият интерес към онлайн магазините се дължи на щедрите отстъпки, правени от тях тази година.
Във вторник друга компания, следяща електронната търговия – Coremetrics, която е подразделение на IBM, оповести, че ръстът в онлайн продажбите в "киберпонеделника" възлиза на 19,4 на сто.
От компанията обаче не посочиха конкретно число. Обявена беше само средната сума, похарчена от човек за деня в интернет – 194,89 долара, или с 8,3 на сто повече спрямо същия понеделник на 2009 г.