Nielsen разпространи някои доста любопитни числа, обвързани с гейминг тенденциите в САЩ.
Според анализаторите на компанията 56% от всички семейства в страната притежават конзола от последно поколение (седмо поред), като 65% от тях държат "малките черни кутийки" в своите всекидневни. 13% ги помещават в спалните си.
Над 45% от всички конзоли служат на американските семейства като универсален уред за развлечение, позициониран в техните всекидневни, свързан към интернет и възпроизвеждащ уникално развлекателно съдържание от всякакъв вид – филми, музика, игри и т.н.
Времето, в което семействата играят заедно, също се е увеличило – скокът спрямо предходната година е със 7%. Според Nielsen повече от половината семейства имат в домовете си и втора конзолна платформа.
Най-използваната конзола за 2011 г. е Xbox 360 на Microsoft, следвана от миналогодишния победител Wii на Nintendo и PlayStation 3 на Sony.
Що се отнася до мобилните конзолни платформи, то там едноличен лидер са iOS устройствата с дял от 39%. Втора е платформата на Nintendo DS (включваща устройствата DS Lite, DSi и 3DS) с 12%. Android платформата е по-популярна измежду хората на възраст между 25 и 34 години, докато iPhone се е оказал популярен сред всички възрастови групи.
Оказва се също, че количеството потребители, които се забавляват с игри, е нараснало двойно спрямо 2008 година – от 56 млн. през 2008 г., до 135 млн. през 2012 г.
В рамките на 2011 г. над 18% от играчите са сваляли дигитален развлекателен софтуер посредством своите телефони, срещу едва 7% през 2008 г.
Игрите се оказват изключително популярни сред потребителите на таблети – 71% от всички пълнолетни потребители и 79% от всички тийнейджъри използват своите портативни устройства предимно за да играят на видео игри.
Най-интересното число обаче представляват 80-те процента от всички играчи в САЩ, които предпочитат да играя "free-to-play" онлайн заглавия и Facebook игри.
Напомняме, че числата важат единствено за територията на САЩ.