Онлайн потребителите са най-често жертви на услугите на авиокомпаниите

Чести са и нелоялните практики в интернет, свързани с недоставени стоки

по статията работи: Елица Елефтерова | 25.10.2010 | 15:06

Българските потребители най-често стават жертви на авиокомпаниите при закъснения или анулиране на полети. Чести са и нелоялни практики в интернет, свързани с недоставени стоки, обясни на пресконференция Венцислав Петков – консултант в Европейския потребителски център в България, цитиран от агенция „Фокус”.

Важно е потребителите да знаят, че в срок от 7 работни дни може да се анулира договорът за покупка по интернет в България. Срокът тече от датата на доставка до датата на плащане. Ако се върне стоката по пощата с обратната разписка, пощенските разходи обаче са за сметка на потребителя.

Венцислав Петков обясни, че когато пазарува в интернет, потребителят първо трябва да провери какви данни за контакти е оставил продавачът – ако липсва електронен адрес и формуляр за обратна връзка, това би могло да означава, че продавачът не иска да бъде осъществяван контакт след продажбата и да затрудни рекламацията впоследствие.

Трябва да се проверят сроковете и условията на продавача относно правата на потребителя. Ако няма такива, това може да създаде трудности при предявяване на рекламация. Добре е да се направи търсене в Интернет с името на търговеца, защото е много вероятно хора с проблеми да са ги споделили в специалните форуми.

Добре е да се провери и кой притежава домейна на сайта, кой го е регистрирал и в коя държава. Искането на голяма сума пари като капаро без доставяне на стока е индикация за измама. Друга уловка е представянето на човек за служител на фирмата, който твърди, че ще придвижи по-лесно продажбата и ще направи отстъпки.

Добре е да се изискват сертификати и документи за качество – особено за търгове и аукциони. Желателно е в интернет да се пазарува чрез кредитни карти, за да може да се оспори по-лесно транзакцията през банката. Стока, поръчана онлайн, не може да бъде доставена за повече от 30 дни. Забранено е да се получава спам от търговския сайт, това се смята за агресивна практика.

Правата на потребителите в Интернет не важат за храни и напитки, кетъринг, самолетни билети, пазаруване от физически лица в страници като eBay, финансови услуги, за които важат други правила и договори за покупко-продажба на недвижими имоти.

Продажбата на лекарства и други медицински продукти в интернет е забранена – контролът там е занижен и може да има опасни продукти, подчерта Петков.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Библиотеката /п/
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Книга на книгите 2 анимационен...
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.50 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • Сега "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.