Седмица след като обяви най-мащабните съкращения в 17-годишната история на Yahoo!, новият изпълнителен директор Скот Томпсън представи план за основна структурна реорганизация на компанията, съобщава AP.
Оттук нататък Yahoo! ще се състои от три основни звена, фокусирани съответно върху потребителите, рекламодателите и технологичните новости.
Томпсън представи плана си във вторник (10 април) пред служители в централата на Yahoo! в Сънивейл, Калифорния. Промените ще влязат в сила от първи май.
Според информация на AP новата структура цели да подобри качествата на предлаганите от Yahoo! услуги, да работи с близко сътрудничество с рекламодателите в различни региони на света и да засили технологичните екипи на компанията.
Основната цел на промените е да се подобри структурата в звената на локално ниво, които често отговарят за противоречащи си дейности.
Така в бъдеще потребителското звено ще отговаря за поддръжката на началната страница на Yahoo!, новинарските, финансови и спортни секции, продуктите за забавление както и бизнеса с търсачките и имейл иструментите. Звеното ще бъде управлявано от Рос Левинсън, изпълнителния вицепрезидент на Yahoo!, отговарящ за бизнеса в двете Америки.
В презентацията си пред служителите Томпсън заяви още, че Yahoo! ще поднови интереса си към търговията, която "ще играе ключова роля в бъдещия растеж на Yahoo”. Търговският екип на компанията ще насочи усилията си към страниците, посветени на автомобилите, пазаруването, туризма, трудовите пазари и недвижимите имоти.
Миналата седмица изпълнителният директор на Yahoo! обяви, че 2000 от служителите на компанията ще бъдат съкратени. Те съставляват 14% от персонала на американския интернет гигант.