Създателят на популярния интернет браузър Firefox демонстрира новия си проект BrowserID, чиято цел е да сложи край на досадното писане на пароли при регистрация и влизане в сайтовете, информира Digital Trends.
BrowserID е максимално улеснен за използване, тъй като изисква от потребителя единствено еднократно потвърждение, че е собственик на даден на имейл. След това той просто трябва да кликне върху sign-in бутона на сайта, за да влезе в акаунта си. Така се елиминира стъпката по създаване на парола при всяка нова регистрация и на потвърждаването ѝ чрез кликване върху изпратен на пощата линк.
Mozilla хоства и BrowserID сървър за разработчици, но сайтовете могат да приложат протокола без да се нуждаят от него.
Технологията използва публична криптография за потвърждаване на потребителския имейл между браузъра и сайта. Тази технология е позната още като Verified Email Protocol. Днес съществуват и други алтернативи на BrowserID като OpenID и Facebook Connect, но според Mozilla тяхното използване буди тревоги относно добрата защита на личните данни на потребителя.
Предимството на BrowserID е липсата на информация, която да се предава между потребителя и сайта, както и предпазването от изтичането ѝ към други сървъри.
Въпреки донякъде подвеждащото име BrowserID не е свързан с Firefox. Той работи успешно и с Internet Explorer, Google Chrome и Safari на Apple. BrowserID не се нуждае от директна поддръжка от доставчици на имейл услуги. Програмата също така използва и услугата Gravatar, за да изтегли аватар изображение, което да бъде показано по подобен на Facebook Connect начин.