Социалната мрежа MySpace е предоставяла на своите рекламодатели информация за профилите на потребителите си, които са отваряли публикуваните реклами в сайта. Това съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на свое разследване. По този начин наяве излиза поредното нарушение в защитата на личните данни онлайн.
Според изданието са били разкривани дори имената на тези, които са кликали върху рекламни банери, в разрез с основни оповестени правила за конфиденциалност на сайта.
Освен това заинтересованите компании са имали достъп и до качените в профилите фотографии, подробности за местоживеенето, пола и възрастта на съответния потребител.
Групите, които са изисквали такива данни, като например Google, Quantcast и Rubico Projet, твърдят, че не са се възползвали от тях.
Недостатъчна защита на личните данни се наблюдава в още редица сайтове, сред които на челни позиции излиза Facebook. Много от приложенията в популярната социална мрежа разпространяват информация за ползващите ги.
Според Wall Street Journal изтичането на информация при MySpace изглежда по-ограничено спрямо това при Facebook. Причина обаче не е по-голямата загриженост на MySpace, а по-скоро по-малката му посещаемост и по-малкото лични данни, които потребителите оставят там.