Потребителите, които свалят безплатни мобилни приложения за Android от онлайн магазина Google Play, се сблъскват с все повече агресивни рекламни предложения.
Това сочи доклад на специалистите по компютърна сигурност от Symantec. Той отчита рисковете за сигурността на пазара на приложения Google Play през първата половина на 2013 г.
Анализът представя най-новите тенденции при софтуера malware и изключително агресивния мобилен рекламен софтуер. Последният се отнася до приложения, които използват агресивни бази данни за реклама в Google Play. С тях мнозина разработчици се опитват да повишат приходите от реклама на своите безплатни апликации.
Според изследването най-застрашени са потребителите, които свалят приложения от разделите Personalization, Utilities & Demo и Racing Games.
Процентът на приложенията, които използват агресивни бази данни за реклама, бележи ръст от 2010 г. насам, достигайки 23 процента през първата половина на 2013 г.
Тези бази данни събират информация за потребителя на приложението с цел таргетирана реклама. Някои от тях обаче могат да позволят изтичане на информация или да провокират неприятни практики като показване на реклами в секцията за известяване, създаване на рекламни икони или променяне на букмарковете на уеб браузъра.
Още информация за malware софтуера и агресивните реклами през Google Play разберете в Econ.bg.