Вградените реклами в приложенията за смартфони, като популярната игра Angry Birds например, се превръщат в ключов двигател при мобилното рекламиране. Тази тенденция се оформя в следствие на превръщането на приложенията в главно средство за разпространение на медийни продукти през мобилните устройства.
За тази година разходите за вградени в приложенията реклами на територията на САЩ и Западна Европа ще превишат разходите за показването на реклами през мобилните уебсайтове. Това сочи доклад на изследователската фирма Strategy Analytics, цитирана от Reuters.
Развитието на индустрията с безплатните приложения започна след появата на iPhone през 2007 г., за който в последствие Apple пусканаха и онлайн магазина App Store. По същия път след това пое и Google с неговия Android Market.
Първоначално изглежда, че повечето разработчици на приложения ще срещнат сериозни трудности с приходите от своите малки програми, изпълняващи най-разнообразни функции. Днес обаче рекламодателите влагат все повече средства в безплатните приложения.
Данните на Strategy Analytics показват, че само за тази година ще бъдат похарчени 2,9 млрд. долара в световен мащаб за реклами в приложенията, като потребителите ще дадат 26,1 млрд. за покупката на самите приложения.
Очаква се броят на свалените приложения да нарасне с 38% до общо 32 млрд. през 2012 г. Анализаторите казват още, че в по-бедните икономики потребителите имат склонност да използват по-базисни телефони, които може да нямат достъп до онлайн магазините с приложения, но вместо това могат да влизат в интернет.
Доклад на най-голямата в света независима мрежа за мобилни реклами InMobi показва, че броят на рекламите, видени от потребителите върху мобилните телефони е нараснал с 21% за периода януари-март тази година. Така той е достигнал приблизително 283 млрд. импресии.