Стойността на един клик в социалната мрежа Facebook е скочила със 74% за една година. Анализът е на маркетинговата агенция TBG Digital, цитирана от The Financial Times, като се има предвид моделът на реклама, при който се плаща за всеки реализиран клик върху показваното съобщение (CPC – cost per click – разход на клик).
Според TBG такива показатели не са наблюдавани от времето на резкия скок на стойността на рекламата в Google.
Изследването си маркетинговата агенция е провела върху пазарите във Великобритания, Франция, Германия и САЩ.
Данните на стремителното нарастване на популярността на рекламата във Facebook са потвърдени и от компанията Efficient Frontier. Нейните анализи са показали, че стойността на един клик на реклама в социалната мрежа за последните шест месеца е скочила с 22%, пише Lenta.ru.
При банер рекламата, за която се плаща на база хиляда показвания, се отчита ръст от 45% за второто тримесечие на 2011 г. на годишна база на пазарите в САЩ, Обединеното кралство, Франция и Германия, сочат още данните на TBG Digital.
Директорът по световен маркетинг в Efficient Frontier Джонатан Бистон заяви, че според очакванията на компаниите, общите рекламни приходи на Facebook ще нараснат до края на годината с 80% в сравнение с миналата година.
Онлайн рекламата продължава стремително да се развива и да се покачва нейната стойност, тъй като повечето рекламодатели се преориентират към интернет и социалните мрежи.
The Financial Times отбелязва, че рекламодателите тепърва ще преизчисляват и нагаждат своите бюджети в полза на интернет рекламата, като ще увеличават нейния дял за сметка на дела на телевизионната, радио и традиционната реклама.
Търсенето на интернет реклама обаче към момента надвишава предлаганите позиции – желаещите да публикуват реклама във Facebook значително надвишават бройката на свободните места на сайта.
При това стойността на рекламата в най-популярната социална мрежа все още е ниско в сравнение с останалите онлайн-медии.
Ценообразуването на повечето реклами във Facebook се определя отчасти на базата на аукцион сред желаещите рекламодатели, отчасти от самата социална мрежа.
Facebook определя базови условия, от които рекламодателят може да си избере за позициониране на съобщението си – например тарегтирайки го сред потребители с определена локация, на конкретна възраст или със специфични интереси. Накрая се формира крайна цена, зависеща от разнообразието от използвани критерии, както и от броя компании, състезаващи се за дадена рекламна позиция.
Според данни от проучване на маркетинговата агенция Webtrends, публикувано по-рано тази година, средното постижение при CPC рекламата във Facebook е 0,05 процента кликаемост сред всички хора, видели съобщението. А средният разход на клик възлиза на 0,49 долара.
В понеделник рекламната система на самата социална мрежа за Великонритания препоръча установяване на цена от 0,68 паунда (1,09 долара) за клик за реклама, насочена към всичките 26 млн. британски потребители на повече от 18 години.
Нарастващото внимание на рекламодателите към Facebook постепенно превръща социалната мрежа в сериозен конкурент на Google, която на този етап заема първо място на пазара на онлайн рекламата.
Към днешния ден броят на хората, които имат акаунти в най-голямата социална мрежа е близо 750 милиона.