Приходите от интернет реклама в САЩ – пазарът, чиито тенденции рано или късно се следват и от останалите световни пазари в този сектор – са се увеличили с 22% за третото тримесечие спрямо същия период на миналата година.
Това показват данните в доклад на организацията Interactive Advertising Bureau (IAB), обединяваща представителите на дигиталния маркетинг и интерактивната реклама в страната.
За трите месеца от юли до септември за интернет реклама са дадени 7,88 млрд. долара, сочи документът, изготвен в сътрудничество с PricewaterhouseCoopers (PwC).
Сумата е и с 2,7 на сто по-голяма от рекордните приходи, отчетени за предходното второ тримесечие на 2011 г. Подчертава се още и че покачването е факт за осмо поредно тримесечие.
"Бранд мениджърите признават, че техните послания трябва да бъдат там, където потребителите прекарват своето време, а това все повече са дигиталните медии", коментира в изявление до медиите Рандъл Ротенбърг, председател на IAB. По думите му дигиталният маркетинг е постигнал такъв резултат, че рязко се е увеличил броят на маркетолозите, които му обръщат сериозно внимание.
Ако се вземат предвид данните от предходния доклад на организацията – с резултатите на сектора към края на полугодието – и се прибави числото за третото тримесечие, става ясно, че приходите на американската онлайн рекламна индустрия от януари до края на септември възлизат на 22,78 млрд. долара.
По последни данни, обявени от IAB България, представляващо част от играчите на българския интернет пазар, разходите за онлайн реклама у нас са отбелязали през миналата година ръст от 25,6%. По този растеж страната ни се класира на шесто място сред 25 проучени европейски държави, като в оповестената от организацията информация не се упоменава конкретно число.