Мисията на Google да популяризира коли, които могат да се управляват сами, изглежда удари на камък в петък (5 август). Тогава се разбра, че едно от автоматичните возила на компанията е претърпяло инцидент. Но по ирония на съдбата, от компанията съобщиха, че точно в този момент колата била управлявана от човек, информира в. "Лос Анджелис Таймс".
Снимка, публикувана в автомобилния сайт Jalopnik, показва как "умната" кола е издърпана встрани от пътя след лек сблъсък с друга "обикновена" Toyota Prius. Инцидентът е станал близо до седалището на компанията.
По закон самоуправляемите коли трябва да имат водач зад волана, който трябва да поеме контрола, ако нещо се обърка. От Google заявяват, че колата е била управлявана в ръчен режим по време на инцидента.
"Безопасността е наш основен приоритет. Една от целите ни е да предотвратим удари като този, които се случват при ръчно управление" заяви говорител на Google, добавяйки, че колата е изминала над 160 хил. мили на автономен ход без нито един инцидент.
През юни тази година Невада се превърна в първия американски щат, който узакони самоуправляемите коли. Събитието тогава бе отбелязано като триумф за амбициозните планове на Google.
Компанията, създала най-популярната търсачка в света, от години работи върху проекта, който да "изхвърли" човешките шофьори от мястото зад волана. Тя постига това чрез вграждането на компютърни системи, радари, видеокамери и лазери в прототипи, базирани върху популярния хибриден модел Prius на Toyota. Google предвижда така оборудваната кола да бъде много по-сигурна на пътя, тъй като системите ѝ не биха допускали грешки поради умора и разсейване и винаги ще бъдат нащрек за опасни ситуации.
Осен за подобряване на безопасността, този тип системи ще помогнат и за намаляването на трафика по магистралите, обясни по-рано тази година Себастиян Трун – професор по роботика в университета в Станфорд и ръководител на проекта на Google.
"Осъзнавате ли, че можем да повишим капацитета на магистралите два или три пъти, ако разчитаме на роботизираната, а не на човешката прецизност при движение на автомобилите в колоната? Тогава колите ще се движат в по-прави редици и по-близко една до друга, без това да създава риск от катастрофи. Така можем да се справим със задръстванията по магистралите", заяви Трун в речта си по време на конференция в Калифорния през пролетта.