Експерти отчитат увеличение на измамите, свързани с онлайн пазаруването. Най-потърпевши са хората, които си купуват дрехи и обувки през интернет сайтове. "Фалшивите” онлайн магазини са предимно от Великобритания, Германия и Франция.
Според данните на Европейския потребителски център повече от една трета от жалбите са за транспортни услуги. Сред тях са оплаквания за закъснели и отменени полети, а също и за загубени багажи по летищата, съобщава bTV.
"Жалбите са свързани най-вече с проблеми с доставката, хората не си получават стоките или с изключително закъснение, или получават частична доставка. Казват - ние си поръчваме една стока, доставя ни се друга", коментира директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.
Започнати с проблемите съветват преди пазаруване да се проверява сайта, от който ще се прави покупката. Сайтовете, които извършват подобни измами, се създават с цел да привлекат повече измамени и много бързо се закриват, преди да бъдат установени.