BWM X5 xDrive40e е първият сериен Plug-in хибриден автомобил на луксозната баварска марка. Колата притежава всички добре познати характеристики на стандартните версии на X5 с бензинови и дизелови двигатели, но паралелно с това значително помага за опазването на околната среда. За още по-голяма сигурност на пътя, а и извън него, хибридната версия на модела е оборудвана с перманентно задвижване на четирите колела xDrive, за да постигне въодушевяващ спортен дух и увереност при ненадмината ефективност. Благодарение на 4-цилиндровия бензинов TwinPower Turbo двигател с мощност от 313 к.с., комбиниран с интегрирания в осемстепенната трансмисия Steptronic електромотор, новото BMW X5 xDrive40e може да постигне невероятния за класа си среден разход на гориво от 3.3 литра на 100 км. За същия пробег, но само в електрически режим, консумацията на ток е 15.3 кВтч. Така хибридът успява да намали излъчваните в атмосферата емисии въглероден диоксид до 77 г/ км, което също е завиден резултат за подобен тип коли.
Използването на технологията BMW eDrive за особено ефективна и при необходимост чисто електрическа мобилност с нулеви емисии проправя пътя към една иновативна форма на увереността при шофиране на Sports Activity Vehicle. Интересно е да се отбележи и че BMW X5 xDrive40e трупа позитиви от трансфера на технологии и опита от експлоатацията на изцяло електрическите автомобили на баварците. Така например в хибридното Х5 място са намерили иновации, успешно използвани в момента от BMW i8.
X5 xDrive40e черпи енергията за електромотора си от литиево-йонна батерия, която чрез преобразувател на напрежението захранва и нисковолтовия акумулатор за 12-волтовата бордна мрежа на автомобила. Зареждането може да се осъществи както чрез свързване към обикновен контакт на електропреносната мрежа, така и с BMW i Wallbox или обществена станция за зареждане. Високоволтовата батерия е монтирана компактно и на особено сигурно при сблъсък място под пода на багажника. В същото време обаче тя намалява минимално пространството за товар. Така вместимостта на багажника започва от 500 литра и може да достигне 1 720 при сгънати задни седалки.
Интелигентното управление на хибридното задвижване осигурява оптимизирано по отношение на ефективността взаимодействие между двигателя с вътрешно горене и електромотора. Което в същото време може перфектно да бъде адаптирано към предпочитанията на водача. С разположения на средната конзола бутон eDrive шофьорът може да влияе на режима на работа на хибридното задвижване. При базовата си настройка AUTO eDrive при стартово ускорение или при доускорение в движение, бензиновият двигател получава значително по-осезаема подкрепа от електромотора, който, благодарение на въртящия си момент от 250 Нм, наличен от първия оборот, осигурява особено спонтанно разгръщане на мощността. Така BMW X5 xDrive40e ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.8 секунди. Като алтернатива BMW X5 xDrive40e може да се движи чисто електрически и при нулеви емисии в режима MAX eDrive, например в градски условия. При напълно заредена батерия максималният пробег само на ток е до 31 км., а максималната скорост е ограничена до 120 км/ч. При използване и на бензиновият двигател електронно ограничената максимална скорост е 210 км/ч. С натискане на бутон може да бъде избран и режимът SAVE Battery, при който зарядът на високоволтовата 96-клетъчна батерия се запазва или леко се увеличава, например чрез рекуперация. По този начин енергията може да бъде съхранена за по-късен етап от пътуването за чисто електрическо шофиране. През цялото време и при всеки тип режим на задвижването водачът може да избере между трите режима COMFORT, SPORT и ECO PRO.
Освен всичко споменато дотук, новото BMW X5 xDrive40e предлага на бъдещите си собственици почти цялата гама от допълнителното оборудване за стандартните версии на BMW X5, включително пакетите за екстериора и интериора Design Pure Excellence и Pure Experience, M Спортен пакет и опциите на BMW Individual. Все още обаче не е ясна цената, срещу която клиентите ще могат да се сдобият с първия Plug-in хибрид на баварците. Засега от Мюнхен съобщават само, че автомобилът ще бъде пуснат на пазара в Европа през есента на т.г.