Досегашният PC бизнес умира с темпове, които не са по вкуса и най-вече възможностите на не един и двама хардуерни производители. За да оцелеят, по-малко успешните играчи трябва да съюзят сили.
В този ред на мисли Nikkei Asian Review съобщи, че Toshiba, Fujitsu и Vaio (бившата PC дивизия на Sony) обмислят сливане на своите PC бизнеси.
Ако това се случи, то новата "супергрупа" ще предлага десктоп машини, лаптопи и таблети, които владеят 30 процента от японския пазар. Споменатият процент е по-висок от този на моментния лидер Lenovo.
Според медията името, което ще оцелее, е Vaio. Тоест, франчайзите на Toshiba и Fujitsu ще бъдат абсорбирани към екс марката на Sony.
Сливането изглежда логично и от гледна точка на факта, че всяка една от трите компании разполага със силни страни, които не са характерни за другите две.
Например Toshiba има по-силни пазарни позиции в САЩ, докато Fujitsu е все още голямо име на европейския пазар. Vaio от друга страна продава най-добре в Япония, тъй като местните потребители продължават да обвързват марката със Sony, независимо че японският гигант я отдели от себе си още през 2014 година. Работата под един покрив на трите PC звена ще намали и производствените разходи.
За протокола, нито една от трите компании не е в ТОП 5 на PC пазара в световен мащаб. Общият сбор от пазарните дялове на трите обаче потенциално може да им позволи да изместят от споменатия ТОП 5 марки като Asus и Acer.