8,7% е ръстът на чуждестранните туристи у нас през първите девет месеца на годината. С толкова са се увеличили и приходите от международен туризъм, съобщава Sever.bg.
Добри резултати се отчитат и при вътрешния туризъм. За предстоящия зимен сезон ранните записвания вървят добре. Големите туроператори на английския пазар прогнозират ръст от 4-5%.
Това отчете днес във Велико Търново Иво Маринов, заместник-министър на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). Поводът да бъде в старата столица заедно с експерти са поредицата срещи из страната по разясняване на проект "Разработване на стратегия за бранд "България" и въвеждане на практика на интегриран и последователен бранд мениджмънт".
По него до края на февруари 2013 година трябва да бъде създаден национален туристически брандна България с цел страната ни да стане по-разпознаваема, както и определени туристически потоци ще бъдат насочени към определени общини.
За тази цел са направени проучвания сред туристи и чужденци. Близо 80 % от тях са удовлетворени от престоя си у нас, а 60 % от тях пък са били два или повече пъти в страната ни. За да се увеличи туристопотокът, едни от основните акценти ще са културно-историческият, балнео и спа туризмът.
"Културният туризъм има голям потенциал за развитие. Добър пример за това е старопрестолната българска столица. България има над 40 000 паметника, които са потенциал, чрез тях се развива културният туризъм. Едва през последните 2-3 години се инвестират значителни средства за археологически разкопки, нови открития, социализация на самите паметници. Значителни средства бяха отделени от Оперативна програма ‘’Регионално развитие’’ за създаване на туристически атракции за регионални туристически продукти и маркетинг. Имаме 7 културни пласта в различни епохи на територията на страната", посочи още заместник-министърът.
Идеята на МИЕТ е България да стане целогодишна дестинация. В изследванията у нас и на 10 чуждестранни пазара сред туристи туроператори и турагенти показват недвусмислено, че нашата страна е туристическа дестинация, свързана основно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена.
На този етап България има доста еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранния турист, който обаче е много по-позитивен сред тези, които вече са били на почивка у нас през последните две години.
Асоциациите, които буди България, са ниска цена, слънце, море и пясък. Значимо присъствие имат и асоциациите с красива природа.
Освен България проучванията обхващат и чуждестранните пазари - Великобритания, Германия, Гърция, Украйна, Русия, Сърбия, Румъния, Турция, Швеция и Чехия. Изследвано е мнението на 3600 чуждестранни туристи и 2200 български туристи. Проведено е и проучване сред 300 чуждестранни туроператори от 15 пазара.
На базата на проведени анализи са дефинирани четири основни конкуренти на България. Това са Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношения на летния туризъм са определени Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния - Австрия и Италия. Относно спа и балнеотуризма нашата стана се конкурира с Чехия.
Експертите посочиха, че ефективното маркетиране на бранд "България" трябва да има за цел да внуши усещане за качество на предлаганата туристическа услуга. Крайната цел е възприемането на страната ни като евтина дестинация и добро съотношение между качество и цена.
Общата прогнозна стойност на проекта е 2,8 млн. лв. Целта е национална туристическа реклама за възприемане на страната като атрактивна туристическа дестинация, която предлага разнообразни форми на туризъм и добро качество.
Конкретните цели на проекта са асоцииране на България с определени ценности и положителни емоции, утвърждаване на една дестинация като привлекателна през цялата година, както и създаване на насоки и разработване на стратегия за брандинг на туристическите райони.