Целогодишният културно-исторически туризъм е акцентът в представянето на България на световното туристическо изложение World Travel Market (WTM) в Лондон, което е най-голямата борса за професионалисти в туристическия бранш, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, цитиран от БТА.
Предпоставка за това са седемте културни пласта историческо наследство в страната и наличните ресурси.
Ще се търсят и нови форми на комбиниране на културно-историческия туризъм с други алтернативни форми на туризъм. България вече е утвърдено име със ски и морските си курорти, но предимството й, според Иво Маринов, е в това, че тя все още не е особено позната дестинация, което предизвиква любопитството на събралите се в британската столица експерти в туристическия бранш.
На въпрос как ще бъде подобрена инфраструктурата, за да се следват световните тенденции в бранша, Маринов отговори, че е оптимист, защото много средства вече се заделят по програми на ЕС, пари се отпускат и от Министерството на културата.
Анелия Генова, шеф на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма", изтъкна, че с развитието на културно-историческия туризъм се цели у посетителите да остане хубав спомен за страната, туристите да се радват на специално внимание и да научат нещо ново за България.