Всеки седми германец разпознава България с морските ѝ курорти

Чуждите туристи свързват страната ни с морето, ниските цени, Бербатов и розите

по статията работи: Ивелина Георгиева | 01.03.2012 | 19:15

Седем от всеки десет анкетирани германци разпознава България като дестинация и има обща представа за нея. Това заяви Ася Йосифова, експерт в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) и ръководител на проекта "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия".

България е добре позната на немския пазар, а асоциациите, които доминират за страната ни са морските курорти, посочи Йосифова.

Сред запитаните се откроява за първи път и асоциация свързана с българските СПА курорти, но културният, селският и планинският туризъм са все още слабо познати сред немците.

България е изключително популярна на руския пазар с ясно изразен позитивен имидж, обясни ръководителят на проекта. По думите ѝ действат и традиционно положителните нагласи към страната ни включително образа от минали години.

В Русия образът на България също доминира с морския продукт, но спонтанната асоциация, която се появява сред руснаците са българските плодове и зеленчуци, вино, климат и вода. Интересен е фактът, че в Русия се появява спонтанно като асоциация за България розата.

Във Великобритания разпозналите България като дестинация са с по-нисък дял в сравнение с другите два пазара. Според Йосифова това е нормално, защото изследването е направено малко преди рекламната кампания. И сред англичаните основната асоциация за страната ни са морските курорти, но се разпознават и някои други продукти като ски-туризъм, Димитър Бербатов и ниските цени.

Проектът на МИЕТ "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия" е достигнал до 66 млн. души в трите държави и се отчита като успешен. Общата стойност на проекта е 7,96 млн. лева, като реално сключените договори са на стойност 6,9 млн. лева.

Направени са икономии от около 1 милион лева, които ще отидат за интегрирани маркетингови дейности и развитие на туризма. Рекламната кампания на пазара в Германия струва 2,42 млн. лева, във Великобритания - 1,96 млн. лева, а в Русия - 1,24 млн. лева.

Конкретните цели на проекта се свеждат до повашаване на потока от туристи и съответно на приходите от международен туризъм, постигане на по-равномерно разпределение на туристопотока в рамките на годината, както и повишаване на информираността сред туристите.

Изборът на Германия, Великобритания и Русия за реклама на българския туризъм е провокиран от значимостта на трите пазара за входящия туризъм на България, високия интензитет на пътувания и разходите, които те правят за международен туризъм. 

Основните канали на въздействие, чрез които сме се рекламирали са интернет, телевизия, брошури, каталози и преса. С най-голямо въздействие и на трите пазара е интернет и препоръката от приятел за предприемане на пътуване, посочи Йосифова.

За следващия период 2012-2014 г от МИЕТ предвиждат разширяване обхвата на интегрираните кампании и повтарянето им в Русия, Германия и Великобритания. Министерството предвижда да обхване с рекламна кампания 4 нови пазара през следващия период като това са Румъния, Полша, Украйна, Швеция.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


14 bella donna 05.03.2012 | 20:23
малко са стиснати
13 bella donna 05.03.2012 | 20:22
това е хубаво шом ни свързват с морските курорти
12 Рени Чен 02.03.2012 | 09:39
Конкурират ги единствено руснаците. :)
11 Рени Чен 02.03.2012 | 09:39
Да ни свързват предимно с морските ни курорти като че ли си е останало още от времето на соца. Трябва много да работим обаче, за да популяризираме селския, екстремния, културния и поклонническия туризъм.
10 incasejust incasejust 01.03.2012 | 19:57
Да, и малко дразнещи!
9 incasejust incasejust 01.03.2012 | 19:56
Това е точно по темата :)
8 incasejust incasejust 01.03.2012 | 19:55
Добре е че са научили това онова!
7 Вяра Антонова 01.03.2012 | 19:45
Много са ми дразнещи тия германци!
6 Вяра Антонова 01.03.2012 | 19:44
Трябва да наблягаме повече на места като Перперикон, Трявна и т.н.
5 Вяра Антонова 01.03.2012 | 19:44
А, как ми се ходи на море не е истина, искам на мооореее!
4 Павел Николов 01.03.2012 | 19:32
Много ми е дразнеща тази стереотипна представа. България може да предложи много повече от това!
3 Красимира Тачева 01.03.2012 | 19:24
Все пак те са най-четите гости по Черноморието!
2 Лили РоузКупър 01.03.2012 | 19:24
Или германците ги тресе склерозата и не помнят какви неща се изписаха миналата година за България, или данните на Йосифова са лъжа.
1 Красимира Тачева 01.03.2012 | 19:23
Ami az se iznenadwam, `e tolkowa mnogo znaqt!

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците" - комедийно шоу /п./
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.29 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.