Седем от всеки десет анкетирани германци разпознава България като дестинация и има обща представа за нея. Това заяви Ася Йосифова, експерт в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) и ръководител на проекта "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия".
България е добре позната на немския пазар, а асоциациите, които доминират за страната ни са морските курорти, посочи Йосифова.
Сред запитаните се откроява за първи път и асоциация свързана с българските СПА курорти, но културният, селският и планинският туризъм са все още слабо познати сред немците.
България е изключително популярна на руския пазар с ясно изразен позитивен имидж, обясни ръководителят на проекта. По думите ѝ действат и традиционно положителните нагласи към страната ни включително образа от минали години.
В Русия образът на България също доминира с морския продукт, но спонтанната асоциация, която се появява сред руснаците са българските плодове и зеленчуци, вино, климат и вода. Интересен е фактът, че в Русия се появява спонтанно като асоциация за България розата.
Във Великобритания разпозналите България като дестинация са с по-нисък дял в сравнение с другите два пазара. Според Йосифова това е нормално, защото изследването е направено малко преди рекламната кампания. И сред англичаните основната асоциация за страната ни са морските курорти, но се разпознават и някои други продукти като ски-туризъм, Димитър Бербатов и ниските цени.
Проектът на МИЕТ "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия" е достигнал до 66 млн. души в трите държави и се отчита като успешен. Общата стойност на проекта е 7,96 млн. лева, като реално сключените договори са на стойност 6,9 млн. лева.
Направени са икономии от около 1 милион лева, които ще отидат за интегрирани маркетингови дейности и развитие на туризма. Рекламната кампания на пазара в Германия струва 2,42 млн. лева, във Великобритания - 1,96 млн. лева, а в Русия - 1,24 млн. лева.
Конкретните цели на проекта се свеждат до повашаване на потока от туристи и съответно на приходите от международен туризъм, постигане на по-равномерно разпределение на туристопотока в рамките на годината, както и повишаване на информираността сред туристите.
Изборът на Германия, Великобритания и Русия за реклама на българския туризъм е провокиран от значимостта на трите пазара за входящия туризъм на България, високия интензитет на пътувания и разходите, които те правят за международен туризъм.
Основните канали на въздействие, чрез които сме се рекламирали са интернет, телевизия, брошури, каталози и преса. С най-голямо въздействие и на трите пазара е интернет и препоръката от приятел за предприемане на пътуване, посочи Йосифова.
За следващия период 2012-2014 г от МИЕТ предвиждат разширяване обхвата на интегрираните кампании и повтарянето им в Русия, Германия и Великобритания. Министерството предвижда да обхване с рекламна кампания 4 нови пазара през следващия период като това са Румъния, Полша, Украйна, Швеция.