Първият полет по третата редовна международна линия ще е до Франкфурт Хаан и ще бъде на 3 ноември. Новината съобщи за БТА изпълнителният директор на аерогарата Дойчин Ангелов.
Цената на билетите ще бъде около 30 евро средно в едната посока с всички платени такси, уточни Ангелов.
Полетът ще се осъществява два пъти седмично - четвъртък и неделя и ще се обслужва от досегашния превозвач - нискотарифната компания Райън еър.
До момента от летище "Пловдив" се осъществят полети по две редовни линии - до Лондон и Милано. По думите му очаква се всяка от линиите средно за година да "вкара" в страната ни около 30 000 пътника.
Първата редовна линия бе открита през пролетта до Лондон и вече е пълна на 100 процента и в двете посоки, каза Ангелов.
Летището обмисля да пусне трета линия до Лондон, тъй като пътникопотокът значително се увеличава и в двете посоки. До края на годината се очаква броят на пътниците, обслужени от пловдивската аерогара да надхвърли 100 000 души, като в тази цифра не са включени пътниците от чартърните полети през зимния сезон, коментира Дойчин Ангелов.
Дейността на летището е пряко зависима от специализирания Фонд за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България, отбеляза директорът на аеропорта. В него членуват 10 общини от три области, които чрез членски внос подпомагат обслужването на линиите с дотиране на летищните такси.
До момента само община Пловдив, най-голямата от тях, не е внесла членския си внос за тази година, което сериозно спира развитието на летищната дейност, каза Дойчинов. Това наложи да откажа третия полет до Лондон и да прекратя разговорите за линията до Барселона, Испания, коментира директорът на летище "Пловдив".
Таксата на общините се формира на база броя на жителите по 0,50 лева, като таксата на Пловдив е 172 000 лева на година, припомни той. Управителният съвет на фонда е взел решението за втората такса още през февруари и до момента тя не е внесена от Пловдив, независимо от писмата от наша страна, коментира Ангелов.
Към момента няма по-реален и икономически изгоден за региона проект от този, който се реализира чрез фонда на летище "Пловдив", тъй като проучване сочи, че един пътник влязъл в региона чрез летище "Пловдив" остава от 300 до 400 евро за предстоя си, а това са свежи пари в икономиката на региона, заяви Дойчин Ангелов.
Причината за невнасянето на таксата е техническа, тъй като общинската администрация много късно внесе предложението и не успяхме да го включим в дневния ред на последната ни сесия вчера, коментира за БТА председателят на Общинския съвет в Пловдив Илко Илиев.
Той допълни, че общината има принципно решение за тази такса, но е трябвало ново гласуване за прехвърляне на сумата от една сметка в друга. Истина е, че въпросът е много важен както за летището, така и за Пловдив и ако не успеем да намерим начин до края на този мандат, то това ще стане на първата сесия на новия Общински съвет през ноември, подчерта Илиев.