България най-сетне ще има свой бранд. В момента тя не разполага с такъв, поради което не е разпознаваема, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, цитиран от агенция "Фокус”.
Изказването си министърът направи по време на представянето на проекта "Разработване на стратегия за бранд "България”, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт”.
По думите на Маринов това е един от най-важните проекти, реализирани по Оперативна програма "Регионално развитие”, където бенефициент е Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Неразпознаваемостта на България я прави недостатъчно конкурентоспособна, смята Маринов.
Идеята на новия проект е да се извършва анализ на проучванията, направени относно България като дестинация. Допитването е направено до български граждани и чуждестранните туристи.
В резултат се предвижда и създаването на стратегия за бранд на страната, като дестинация, и консултация със заинтересовани страни в сферата на туризма.
В рамките на проекта ще се създадат продуктови брандове за конкретните туристически продукти и ще се създаде стратегия за брандинг на туристическите райони. Предвиден е и пилотен регионален подбранд. Той ще бъде решен, след като приключат самите срещи.
Предложените концепции ще бъдат тествани и ще се изработи наръчник за ползване на елементите и насоките за собственост и управление на бранда "България”. Той трябва да позиционира страната ни, така че тя да бъде разпознаваема и да е по-достъпна както за чуждестранните, така и за българските туристи.
Един от резултатите по проекта ще покаже дали ще има ново лого и слоган на България. Краят на проекта ще бъде сложен в края на януари или началото на февруари 2013 г. Тогава ще се разбере дали ще има смяна на логото и слогана на страната.